آشنایی با بلیط هواپیما چارتری، از قوانین تا راهنمای خرید - تکفارس 
آشنایی با بلیط هواپیما چارتری، از قوانین تا راهنمای خرید - تکفارس 

آشنایی با بلیط هواپیما چارتری، از قوانین تا راهنمای خرید

کسری نراقی
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - 15:40
آشنایی با بلیط هواپیما چارتری، از قوانین تا راهنمای خرید - تکفارس 

بلیط هواپیما چارتر نوعی دیگر از بلیط های هواپیما می باشد که به لغتی بسیار پرکاربرد در صنعت گردشگری تبدیل شده است. چارتر به معنی اجاره کامل یا دربست چیزی را کرایه کردن می باشد. وقتی یک آژانس هواپیمایی یا یک شرکت چارتر کننده و یا یک شخص حقیقی تمام یا بخشی از صندلی های یک هواپیما را اجاره می کند در واقع همه یا بخشی از آن صندلی ها را چارتر کرده است.

بلیط های چارتر قوانین خاصی را نیز برای خود و استرداد بلیط ها دارد. یکی از دلایلی که بلیط های چارتر توانسته در بین مردم بسیار شهرت پیدا کند و فروش آن به طور صعودی بالا برود، قیمت این بلیط ها بوده است. قیمت بلیط های چارتر نسبت به تمامی بلیط ها معمولا قیمتی ارزان تر دارند. در ادامه نحوه تهیه و قوانین این بلیط های پرطرفدار را برای شما توضیح خواهیم داد.

چگونه بلیط هواپیما چارتر تهیه کنیم

شما در هنگام ورود به سایت های فروش بلیط هواپیما می توانید مبدا و مقصد سفر خود را به همراه زمان آن تعیین کنید. در صورتی که از زمان برگشت خود نیز مطمئن هستید می توانید خرید بلیط چارتر خود را به صورت یک بلیط رفت و برگشت انجام دهید که احتمال دارد بتواند بر روی ارزان تر شدن بلیط هواپیما چارتر شما تاثیرگذار باشد. پس از اینکه مبدا و مقصد و روزهای سفر خود را مشخص کردید با جستجوی بلیط ها می توانید به صفحه بلیط چارتر و سیستمی مورد نظر انتقال پیدا کنید.

در صفحه جدید تمامی بلیط هایی که با آن مبدا و مقصد و روزهای مشخص شده شما تطابق دارند، قرار گرفته اند. شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما چارتر در صورتی که در پیدا کردن آن ها به مشکل خوردید با استفاده از فیلتر های ارائه شده توسط سایت های فروش بلیط هواپیما، در قسمت نوع پرواز، بلیط های چارتری را انتخاب کرده تا فقط این پروازها برای شما نمایش داده شوند. پس از پیدا کردن بلیط های چارتر مورد نظر خود می توانید با انتخاب آن ها و وارد کردن مشخصات مسافرین و تعداد بلیط ها، خریداری خود از سایت موردنظر را به پایان برسانید و بلیط خود را تهیه کنید.

آشنایی با بلیط هواپیما چارتری، از قوانین تا راهنمای خرید - تکفارس 

معایب تهیه بلیط هواپیما چارتر

بلیط هواپیما چارتر همانطور که دارای قیمت های بسیار خوبی است، دارای معایبی نیز می باشد. بلیط های چارتر پس از رزرو دیگر امکان کنسلی یا استرداد بلیط را ندارد و حتی در صورت کنسل کردن بلیط معمولا هزینه ای به شما عودت داده نخواهد شد. پس حتما زمانی باید بلیط های چارتری تهیه کنید که کاملا از روز و زمان سفر خود مطمئن هستید.

همچنین در صورتی که در سفر خود کودک به همراه دارید این نکته را باید بدانید که بلیط هواپیما چارتر برای کودک نرخ خاصی ندارد و همانند بلیط بزرگسال محاسبه می شود بلیط های نوزاد در پروازهای چارتری رایگان هستند. در سفر ها به همراه کودک بلیط های سیستمی می توانند انتخاب بهتری برای شما باشند. در صورتی که غیر از تهیه بلیط چارتر به دنبال راه های دیگری برای ارزان شدن بلیط پرواز خود هستید می توانید با مراجعه به سایت منبع از این روش ها آگاه شوید.

مزیت تهیه بلیط هواپیما چارتر

بلیط های هواپیما سیستمی معمولا دارای یک ثبات قیمتی هستند که فقط در شهادت ها و یا ایام خاص که سفرهای زیادی صورت می گیرد، دچار تغییر شده و افزایش خواهند یافت. بلیط هواپیما چارتر نیز به گونه ای است که در شرایط های عادی معمولا بهترین قیمت ها را به شما ارائه می دهند. البته باید از خرید این بلیط ها در زمان های شلوغی و ایام عید و شهادت ها در سفرهایی که بلیط های هواپیما در حال پرشدن است جلوگیری کنید.

 چرا که قیمت این بلیط ها معمولا در شرایط شلوغی بسیار افزایش پیدا می کند و حتی ممکن است از سیستمی نیز گران تر آن ها را بتوانید تهیه کنید. بلیط های لحظه آخری نیز نوعی دیگر از بلیط های چارتری می باشد که به زمان سفر خود بسیار نزدیک شده اند. در این شرایط معمولا بهترین قیمت ها را می توانید در بلیط هواپیما چارتر خود داشته باشید و حتی هزینه سفر شما احتمال دارد به اندازه سفر با اتوبوس و یا قطار کاهش پیدا کند.

آشنایی با بلیط هواپیما چارتری، از قوانین تا راهنمای خرید - تکفارس 

چه زمانی بلیط هواپیما چارتر تهیه کنیم

معمولا بلیط هواپیما چارتر همانطور که گفته شد در اکثر اوقات قیمت های مناسبی دارند و به دلیل اینکه برای اجاره هر صندلی شرکت چارترکننده هزینه ای پرداخت کرده است هر چقدر هم به زمان سفر نزدیک تر شوند و صندلی خالی داشته باشند ، باید به هر قیمتی شده بلیط های خود را به فروش برساند.

قیمت بلیط های چارتر در زمان شلوغی سفر بالاتر می روند و قیمت های صعودی را تجربه می کنند. مثلا قیمت بلیط هواپیما در فروردین معمولا به دلیل ازدیاد جمعیت مسافرین بسیار بالا می رود و نمی توان برای زمان عید روی خرید پروازهای چارتری برنامه ریزی کرد. البته این حجم مسافرین بر روی قیمت بلیط های سیستمی نیز تاثیرگذار است اما باید در این زمان ها بلیط خود را از چندین ماه قبل تهیه کرده باشید تا این نمودار صعودی قیمت بر روی بلیط های شما تاثیری نگذارد.

یکی دیگر از زمان هایی که می توانید بلیط های چارتر استفاده کنید در زمان سفر با نوزاد می باشد. بلیط هواپیما چارتر برای نوزادان نیز در برخی ایرلاین ها رایگان ارائه می شود. این پروازها به علت قیمت های پایینی که دارند می توانند با این آفر برای زوج های جوانی که به تازگی صاحب فرزند شده اند مناسب باشند.

آشنایی با بلیط هواپیما چارتری، از قوانین تا راهنمای خرید - تکفارس 

قوانین بلیط های چارتر به چه صورت است

  • همانطور که گفته شد کنسلی بلیط هواپیما چارتر معمولا ممکن نیست و در صورت امکان نیز مبلغ کامل بلیط و یا مبلغ زیادی از آن از مسافر کسر خواهد شد.
  • در پروازهای چارتری در صورتی که مسافر نتواند خود را به پرواز برساند، هیچ هزینه ای به او عودت داده نخواهد شد و باید دوباره بلیط تهیه کند. در واقع شرکت چارترکننده در صورتی که شما نتوانید به هر دلیلی خود را به زمان حرکت پرواز خود برسانید، تمام هزینه بلیط شما را از شما کسر خواهد کرد.
  • قیمتی که در بلیط هواپیما چارتر تعیین می شود به کلی در دست چارتر کننده است و شما با خرید این بلیط موافقت خود را با این قیمت ها اعلام کرده اید و نمی توانید ارزان و یا گران بودن آن را پیگیری کنید.
  • ·         در صورتی که پرواز از سمت ایرلاین لغو شود و یا بیش از دو ساعت تاخیر هواپیما زمان ببرد حتما باید روی بلیط خود مهر کنسلی بزنید تا بتوانند به شما هزینه بلیط را عودت دهند.
  • شرکت چارتر کننده هیچ مسئولیتی در قبال گم شدن وسایل شما در فرودگاه و یا تحویل داده نشدن بار شما و لغو و تاخیر سفر نداشته و تمامی این موارد را باید با شرکت هواپیمایی خود در میان بگذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید