واتساپ: ما هرگز اطلاعات کاربران خود را در اختیار دولت ها نخواهیم گذاشت - تکفارس 
واتساپ: ما هرگز اطلاعات کاربران خود را در اختیار دولت ها نخواهیم گذاشت - تکفارس 

واتساپ: ما هرگز اطلاعات کاربران خود را در اختیار دولت ها نخواهیم گذاشت

افشین نوری
۹ مرداد ۱۴۰۱ - 10:14
واتساپ

واتساپ با انتشار بیانیه‌ای گفته است که از قانون جدید انگلیس که با عنوان UK Online Safety Bill در حال بررسی است تبعیت نخواهد کرد.

ویل کاتکارت (Will Cathcart) مدیرعامل واتساپ در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته است که این شرکت از ملاحظات امنیتی خود به‌خاطر درخواست دولت‌ها کوتاه نخواهد آمد و محافظت از اطلاعات شخصی کاربران همیشه جزو اولویت‌های این شرکت بوده است.

دولت انگلیس ظاهرا قصد دارد با تصویب قانون Online Safety Bill فعالیت‌های قانونی اما مضر را در شبکه‌های اجتماعی از جمله واتساپ شناسایی کند. این قانون فعلا به تصویب نرسیده و در حال بررسی است، اما هدف از آن شناسایی مواردی مثل سوءاستفاده از کودکان در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هاست که از طریق اسکن عکس‌ها و پیام‌های خصوصی افراد انجام خواهد شد. به‌‌گفته واتساپ اجرای این قانون به معنای زیر پا گذاشتن سیاست رمزگذاری سرتاسری پیام‌ها خواهد بود.‌

مدیرعامل واتساپ به بی‌بی‌سی گفته است:

 ما نمی‌توانیم اصول خود را زیر پا بگذاریم و به‌خاطر درخواست یک دولت، حریم خصوصی افراد را به خطر بیندازیم. ما همچنان به سیاست رمزگذاری سرتاسری پایبند هستیم و هرگز از آن عدول نخواهیم کرد. ما نمی‌توانیم به‌خاطر ۲ درصد از کاربران‌، ۹۸ درصد دیگر را ناراضی کنیم. قانون انگلیس در صورت تصویب از پلفرم‌ها خواهد خواست که به پیام‌های کاربران به‌طور مستقیم و غیرمستقیم دسترسی پیدا کند و ‌من فکر نمی‌کنم که کاربران ما موافق این موضوع باشند. 

یکی از اعضای موسسه ملی محافظت از حقوق کودکان در برابر خشونت (NSPCC) با انتقاد از این اظهارت مدیرعامل واتساپ گفته است:

 ما شنیدیم که واتساپ به بی‌بی‌سی گفته است ترجیح می‌دهد به جای تبعیت از قانون انگلیس برای دسترسی به اطلاعات کاربران برای شناسایی موارد سواستفاده از کودکان، سرویس‌های خود را از این‌ کشور خارج کند. به نظر من این مخالف واتساپ، یک نوع مخالفت ایدئولوژیک است نه یک مخالفت فنی و تکنیکی.

مدیرعامل واتساپ گفته است که این شرکت تاکنون هزاران تصویر مرتبط با سواستفاده از کودکان را شناسایی کرده و به پلیس گزارش کرده است، اما برای این کار از روش‌هایی استفاده کرده که نیازی به دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران و نقض حریم خصوصی آن‌ها نداشته است. به گفته کاتکارت، واتساپ بیش از پلتفرم دیگری این موارد را شناسایی و گزارش کرده لست.

منبع: Neowin

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.