پتنت جدید سامسونگ تحول بزرگی در نمایشگر گوشی های هوشمند ایجاد خواهد کرد - تکفارس 
پتنت جدید سامسونگ تحول بزرگی در نمایشگر گوشی های هوشمند ایجاد خواهد کرد - تکفارس 

پتنت جدید سامسونگ تحول بزرگی در نمایشگر گوشی های هوشمند ایجاد خواهد کرد

افشین نوری
۹ مرداد ۱۴۰۱ - 09:06
گلکسی S22 اولترا

سامسونگ یکی ازشرکت‌هایی است که پتنت‌های زیادی برای توسعه فناوری‌های جدید به ثبت رسانده است و برای مثال می‌توان به فناوری نمایشگر رول‌شدنی اشاره کرد که این شرکت چندین پتنت برای آن به ثبت رسانده بود. 

حالا طبق پتنت‌هایی که به‌تازگی منتشر شده است به نظر می‌رسد که سامسونگ در حال توسعه یک نمایشگر پیشرفته با نرخ نوسازی متغیر است بطوریکه برای هر قسمت نمایشگر از یک نرخ نوسازی متفاوت استفاده خواهد کرد. این فناوری باعث خواهد شد تا مصرف انرژی دستگاه به‌شدت کاهش یابد و شارژدهی باتری بیشتر شود‌.

اگر بخواهیم از کاربرد این فناوری مثال بزنیم می‌توانیم به مواردی اشاره کنیم که شما از حالت اسپلیت روی گوشی خود استفاده می‌کنید و‌ در یک طرف نمایشگر بازی اجرا می‌کنید و ‌در طرف دیگر آن یک متن می‌خوانید. در این صورت، نمایشگر به‌طور خودکار برای هر قسمت از یک نرخ نوسازی متفاوت استفاده خواهد کرد و شما مجبور نخواهید بود هر دو قسمت را با یک نرخ واحد اجرا کنید. 

طبق تصاویر پتنت، فناوری سامسونگ قادر به اعمال سه نرخ نوسازی متفاوت ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ هرتزی روی نمایشگر خواهد بود و البته ترکیب این فرکانس‌ها در حین اجرای برنامه‌های مختلف طبق یک الگوی از پیش تعریف شده خواهد بود و دلبخواهی نخواهد بود.

در هر حال، این ایده سامسونگ که تحت عنوان «روشی برای اعمال همزمان چندین نرخ نوسازی روی یک دستگاه الکترونیکی»به ثبت رسیده است ایده بسیار جالبی است و می‌تواند تحول بزرگی در بخش نمایشکر گوشی‌ها ایجاد کند و شاید سامسونگ بخواهد از این فناوری در گوشی‌های سری گلکسی S23 استفاده کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم این شرکت کره‌ای چه فکرهایی در سر دارد. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید