سامسونگ شایعه متوقف کردن خط تولید تراشه های اگزینوس را رد کرد - تکفارس 
سامسونگ شایعه متوقف کردن خط تولید تراشه های اگزینوس را رد کرد - تکفارس 

سامسونگ شایعه متوقف کردن خط تولید تراشه های اگزینوس را رد کرد

افشین نوری
۸ مرداد ۱۴۰۱ - 10:16
سامسونگ اگزینوس

در هفته‌های اخیر شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه سامسونگ سال آینده از تراشه‌های اگزینوس خود در داخل گوشی‌هایش استفاده نخواهد کرد اما حالا این شرکت با رد این شایعات گفته است که چنین موضوعی صحت ندارد. 

شایعات قبلی گفته بودند که سامسونگ احتمالا در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ هیچ‌مدل اگزینوسی برای گوشی سری گلکسی S خود معرفی نخواهد و حتی این شرکت ممکن است تولید تراشه‌های مذکور را متوقف کند. سامسونگ دیروز در جریان انتشار گزارش مالی خود گفت که این شرکت خط تولید تراشه‌های اگزینوس را متوقف نخواهد کرد و همچنان برای توسعه آن خواهد کوشید. 

 سامسونگ در ادامه گفته است که هدف این شرکت بهبود تراشه‌های اگزینوس است و این به معنای حذف ان نخواهد بود. بنابراین این شرکت در تلاش است تا با همکاری شرکت‌های شریک خود سهم بازار این تراشه‌ها را افزایش دهد. 

براساس برخی گزارش‌ها، سامسونگ ظاهرا به فکر توسعه یک تراشه پیشرفته برای گوشی‌های سری گلکسی S خود است و حتی  تیمی متشکل از هزار نفر برای انجام این کار گمارده است. با این حال، گفته می‌شود که مشکلات اساسی تراشه‌های فعلی اگزینوس باعث شده تا سامسونگ کلا قید بهبود عملکرد آن‌ها را بزند و به فکر طراحی یک تراشه اگزینوس کاملا جدید باشد. 

این تراشه احتمالا در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد، اما تا آن زمان، سامسونگ فقط از تراشه‌های اسنپدراگون در داخل گوشی‌های گلکسی S خود استفاده خواهد کرد. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم تراشه مذکور در نهایت با چه مشخصات و قابلیت‌های ارائه خواهد شد و آیا خواهد توانست مشکلات فعلی تراشه‌های اگزینوس را رفع کند یا نه.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.