گوگل نمایش تبلیغات تما‌م‌صفحه در داخل اپلیکیشن‌ها را ممنوع کرد - تکفارس 
گوگل نمایش تبلیغات تما‌م‌صفحه در داخل اپلیکیشن‌ها را ممنوع کرد - تکفارس 

گوگل نمایش تبلیغات تما‌م‌صفحه در داخل اپلیکیشن‌ها را ممنوع کرد

افشین نوری
۸ مرداد ۱۴۰۱ - 09:01
پلی استور

گوگل همیشه در حال به‌روزرسانی سیاست‌های خود در رابطه با پلی استور است تا از این طریق بتواند امنیت این پلتفرم را حفظ کند. گوگل حالا سیاست جدیدی را برای این پلتفرم در نظر گرفته است که نمایش تبلیغات تمام‌صفحه را در داخل اپلیکیشن‌ها محدود خواهد کرد. 

طبق این سیاست، از این به بعد اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند در داخل خود تبلیغات تمام‌صفحه به کاربران نمایش دهند. این سیاست قرار است از تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ اجرایی شود. در توضیح این سیاست گفته شده است که نمایش تبلیغاتی از نوع زیر در داخل اپلیکیشن‌ها ممنوع خواهد بود:

  • نمایش تبلیغات تمام‌صفحه از هر نوع فرمتی (ویدیو، گیف، عکس و غیره) به‌صورت غیرمنتظره در حالیکه کاربر قصد انجام کار دیگری را در داخل اپلیکیشن دارد
  • نمایش تبلیغات در حین انجام یک بازی و در لحظه شروع یک لول یا یک بخش محتوایی جدید در داخل بازی‌
  • نمایش تمام‌صفحه تبلیغات ویدیویی که قبل از صفحه لود شدن بازی ظاهر می‌شود
  • نمایش هر نوع تبلیغاتی که قابل بسته شدن بعد از ۱۵ ثانیه نباشد

گوگل گفته است که این ممنوعیت‌ها شامل تبلیغات جایزه‌ای که به‌صورت تمام‌صفحه و به انتخاب خود کاربر نمایش داده می‌شوند نمی‌شود (برای مثال، تبلیغاتی که‌ کاربر در ازای تماشای آن‌ها می‌تواند یک قابلیت خاص در داخل بازی را آنلاک کند). این ممنوعیت همچنین شامل مواردی که خللی در استفاده نرمال از اپلیکیشن ایحاد نمی‌کند نخواهد شد.‌

گوگل همچنین توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را ملزم کرده است تا از تاریخ ۳۰ سپتامبر  برای کاربران خود یک روش مستقیم در داخل اپلیکیشن‌هایشان برای لغو یا مدیریت اشتراک ارائه کنند. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم سیاست‌های جدید گوگل چه تغییراتی در بهبود رضایت کاربران اپلیکیشن‌های پلی استور ایجاد خواهد کرد. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید