آپدیت iOS 16 قابلیت ویرایش و پاک کردن پیام ارسالی را ارائه می کند - تکفارس 
آپدیت iOS 16 قابلیت ویرایش و پاک کردن پیام ارسالی را ارائه می کند - تکفارس 

آپدیت iOS 16 قابلیت ویرایش و پاک کردن پیام ارسالی را ارائه می کند

افشین نوری
۷ مرداد ۱۴۰۱ - 13:15
ios 16 apple

یکی از مشکلاتی که کاربران همیشه با آن‌ مواجه هستند ارسال اشتباهی یک پیام به یک شخص دیگر است و این اشتباه حتی گاهی منجر به قطع روابط شده است. در حال حاضر، برخی اپلیکیشن‌ها امکان بازگردانی پیام ارسالی را فراهم ‌می‌کنند و حالا قرار است این قابلیت توسط iOS 16 و iPadOS 16 برای iMessage ارائه بشود.  

در آخرین نسخه بتا iOS 16 قابلیتی ارائه شده است که‌ به کاربران اجازه ویرایش و بازگردانی پیام‌هلی ارسال را می‌دهد. این قابلیت در مواردی که شما به‌اشتباه پیامی را به کسی ارسال می‌کنید بسیار کاربردی خواهد بود. متاسفانه این قابلیت فقط برای آخرین نسخه iOS قابل دسترس است و کسانی که از نسخه‌های قبلی آن استفاده می‌کنند قابل دسترس نخواهد بود. 

اپلیکیشن Messages در آپدیت iOS 16  به شما ۲ دقیقه فرصت خواهد داد تا پیام اشتباه خود را پاک کنید. ظاهرا در بیلد قبلی iOS 16 این مدت‌زمان ۱۵ دقیقه بوده است. با این حال، شما در بیلد جدید این سیستم‌عامل برای ویرایش پیام‌های اشتباه خود همان ۱۵ دقیقه را فرصت خواهید داشت. 

اپل هنوز صحبتی درباره این تغییرات نکرده است ولی خیلی از کارشناسان معتقدند که قابلیت ویرایش و پاک کردن پیام‌ها می‌توانند بسیار دردساز شود و به آزارگران فرصت دهد تا شواهد آزارگری خود را پاک کرده و از بین ببرند. 

برای بازگرادنی یک پیام، روی آن فشار دهید و نگه دارید تا گزینه Undo Send ظاهر شود. برای ویرایش کردن هم گزینه Edit را انتخاب کنید. دو گزینه Show Edits و Hide Edits هم برای نمایش دادن و مخفی کردن پیام‌های ویرایش شده وجود خواهد داشت.

انتظار می‌رود اپل نسخه نهایی iOS 16  را پاییز امسال به همراه جدیدترین گوشی‌های خود عرضه کند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید