گزارش: رکوردزنی درآمد اپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ - تکفارس 
گزارش: رکوردزنی درآمد اپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ - تکفارس 

گزارش: رکوردزنی درآمد اپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۲

افشین نوری
۷ مرداد ۱۴۰۱ - 12:34
اپل

اپل گزارش مالی سه ماهه دوم ۲۰۲۲ خود را منتشر کرده است و‌ طبق این گزارش درآمد این شرکت در طول این سه ماه ۴۰.۶۷ میلیارد دلار شده  که بالاتر از پیش‌بینی وال استریت مبنی بر ۳۵.۸۷ میلیارد دلار است.

اپل در طول ۹ ماه گذشته درآمدی بالغ بر ۱۶۲.۸۶ میلیارد دلار کسب کرده است و این رقم بیشتر از درآمد ۹ ماهه سال گذشته این شرکت با رقم ۱۵۳.۱۱ میلیارد دلار است. از طرفی، فروش گوشی‌های آیفون اپل ۶.۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

بخش سرویس‌های اپل هم با رشد درآمد‌ مواجه شده و درآمدهای این بخش از ۱۷.۴۹ میلیارد دلار در سال گذشته به ۱۹.۶ میلیارد دلار رسیده است. این بخش شامل اپل پی، اپ استور، آیتونز، آی‌کلود، اپل موزیک، اپل تی‌وی پلاس و موارد دیگر می‌شود. 

اپل در بخش تبلت با کاهش فروش مواجه شده است و درآمدهای این بخش از ۷.۳۷ میلیارد دلار در سال گذشته به ۷.۲۲ میلیارد دلار کاهش یافته است. با این حال، این رقم همچنان از پیش‌بینی ۶.۹۴ میلیارد دلاری تحلیلگران وال استریت بالاتر است. 

در بخش پوشیدنی‌ها و لوازم حانبی که شامل اپل واچ و ایرپاد می‌شود عملکرد اپل ضعیف بوده است و درامد این بخش از ۸.۷۸ میلیارد دلار در سال گذشته با ۸.۰۸ میلیارد دلار کاهش یافته است. این اعداد نشان‌دهنده افت ۷.۹ درصدی درآمدهای این بخش است. 

طبق گزارش اپل، رشد درآمدهای این شرکت در مناطق مختلف دنیا متفاوت بوه است و در آمریکا ۴.۵ درصد، در اروپا ۱.۸ درصد و در آسیا پاسفیک ۱۴ درصد بوده است. با این حال، درآمدهای اپل در چین ۱ درصد و در ژاپن ۱۵.۷ درصد کاهش یافته است.

در مجموع، درآمد اپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ برابر با ۸۳ میلیارد دلار بوده است رشد ۲ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که بیشتر از پیش‌بینی ۸۲.۸۱ میلیارد دلاری کارشناسان وال استریت شده است. نکته جالب اینکه درآمد ناشی از فروش گوشی‌های آیفون ۴۹ درصد از کل درآمدهای اپل را تشکیل داده است. 

ارزش سهام اپل بعد از انتشار این گزارش صعودی شد و با افزایش ۵۶ سنتی به ۱۵۷.۳۵ دلار رسید.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.