گوشی ایسوس ذنفون ۹ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس معرفی شد - تکفارس 
گوشی ایسوس ذنفون ۹ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس معرفی شد - تکفارس 

گوشی ایسوس ذنفون ۹ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس معرفی شد

افشین نوری
۶ مرداد ۱۴۰۱ - 19:05
ذنفون ۹

ایسوس سرانجام از گوشی ذنفون ۹ رونمایی کرد. این گوشی جایگزین ذنفون ۸ شده و دارای سنسور دوربین بزرگتر، باتری بزرگتر و سیستم خنک‌کننده قوی‌تر است.

ذنفون ۹ دارای ابعاد ۱۴۶.۶x۶۸.۲x۹.۵ میلیمتر است و ۱۶۵ گرم وزن دارد و با ابعاد یکی از کوچکترین گوشی‌‌های پرچمدار اندرویدی دنیا محسوب می‌شود. در داخل این‌ گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس استفاده شده و ایسوس به جای لوله حرارتی ذنفون ۸ از یک محفظه حرارتی بزرگ برای خنک‌سازی آن استفاده کرده است. 

ذنفون ۹

این گوشی در ۳ ترکیب حافظه ۸/۱۲۸، ۸/۲۵۶ و ۱۶/۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده است و رم آن از نوع LPDDR5 و حافظه آن از نوع UFS 3.1 است. این گوشی در بخش نرم‌افزار سیستم عامل اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند و حداقل ۲ سال آپدیت نرم افزاری و‌ امنیتی را دریافت خواهد کرد. 

در حالیکه فریم میانی ذنفون ۹ از جنس آلومینیوم است پنل پشتی آن از جنس پلیمر می‌باشد که مقاومت خراش بیشتری نسبت به پلاستیک دارد و در برابر ضربه از شیشه مقاوم‌تر است. این‌ گوشی از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و‌ گردوغبار پشتیبانی می‌کند و با پوشش گوریلا گلس ویکتوس محافظت شده است. 

ذنفون ۹

نمایشگر ذنفون ۹ یک پنل ۵.۹ اینچی OLED با وضوح HDR10+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است و از حداکثر روشنایی ۱۱۰۰ نیت و صد درصد APL پشتیبانی می‌کند. 

ایسوس بذای نمایشگر این گوشی دو سطح روشنایی را در نظر گرفته است تا از کیفیت تصاویر مطمئن شود. این نمایشگر ۱۱۲ درصد طیف رنگی DCI-P3 و ۱۵۱.۹ درصد طیف رنگی sRGBرا پوشش می‌دهد و از حالت نمایشگر همیشه‌روشن و‌ نوردهی پس‌زمینه پشتیبانی می‌کند. 

ذنفون ۹

ایسوس در بخش صوتی این گوشی از سخت‌افزار کوالکام و فناوری Dirac استفاده کرده است و دو اسپیکر با طراحی ۷ مگنتی (در پایین گوشی) و ۳ مگنتی (در بالای گوشی) برای ان در نظر گرفته است. هر دو اسپیکر فوق از امپلی‌فایر Aqstic کوالکام استفاده کرده‌اند و از طرفی هم باید به وجود جک هدفون ۳.۵ میلیمتری و پشتیبانی آن از کدک‌های LDAC و AAC اشاره کنیم. 

باتری این گوشی از شارژ سریع ۳۰ وات HyperCharger پشتیبانی می‌کند اما امکان استفاده از حالت‌های Steady و Ultra Steady با سرعت‌های شارژ ۱۸ و ۱۰ وات نیز روی آن وجود دارد. ایسوس گقته است که باتری آن با یکبار شارژ می‌تواند تا ۲ روز دوام بیاورد که این ویژگی می‌تواند خبر خوبی برای گیمرها باشد. 

ذنفون ۹

ایسوس همچنین در این گوشی به جای استفاده از سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر، آن را به لبه کناری گوشی انتقال داده است تا به‌عنوان دکمه هوشمند نیز از آن استفاده شود. این دکمه قابلیت شخصی‌سازی دارد و کارهای دیگری نیز می‌توان با آن انجام داد. 

ایسوس در جعبه این گوشی علاوه بر شارژر ۳۰ واتی HyperCharge، یک کابل و یک ‌کیس مخصوص نیز ارائه کرده است. در ضمن جعبه این‌گوشی از مواد بازیافتی ساخته شده است. 

ذنفون ۹

قیمت ذنفون ۹ برای مدل پایه با ترکیب حافظه ۸/۱۲۸ گیگابایت برابر با ۸۰۰ یورو است و این گوشی قرار است ابتدا در اروپا، هنگ کنگ و‌ تایوان عرضه شود و سپس در آمریکای شمالی، ژاپن، اندونزی و‌ آمریکای جنوبی روانه بازار شود. 

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید