گزارش: کاهش درآمد تبلیغات یوتیوب در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ رقم خورد - تکفارس 
گزارش: کاهش درآمد تبلیغات یوتیوب در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ رقم خورد - تکفارس 

گزارش: کاهش درآمد تبلیغات یوتیوب در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ رقم خورد

افشین نوری
۶ مرداد ۱۴۰۱ - 16:27
یوتیوب

در سال‌های گذشته یوتیوب یکی از منابع اصلی درآمد‌ گوگل بوده است و‌لی حالا به نظر می‌رسد درآمد تبلیغات این پلتفرم روند کاهشی پیدا کرده است. در جریان شیوع کرونا، استفاده بیش از حد کاربران از یوتیوب باعث افزایش درآمدهای آن شده بود، اما حالا با فروکش کردن کرونا این درآمدها در حال کاهش است.

طبق گزارش مالی گوگل، درآمد تبلیغات این شرکت در یوتیوب برخلاف پیش‌بینی‌های قبلی که ۷.۵۲ میلیارد دلار برای آن پیش‌بینی شده بود به ۷.۳ میلیارد دلار رسیده است که علیرغم رشد ۴.۸ درصدی نسبت به سال گذشته، پایین‌ترین رشد را از سال ۲۰۱۹ تاکنون تجربه می‌کند. سال گذشته رشد درآمد تبلیغات یوتیوب ۸۴ درصد و‌ در سال ۲۰۲۰ برابر با ۵.۸ درصد بود. 

گوگل به سرمایه‌گذاران خود اطمینان داده است که این کاهش درآمد، طولانی‌مدت نخواهد بود و این شرکت به تعهدات قبلی خود پایبند است. شرکت اسنپ‌چت نیز هفته گذشته با انتشار گزارش مالی خود باعث ناامیدی سرمایه‌گذاران شد و به نظر می‌رسد بحران جهانی اقتصادی تاثیر خود را روی اکثر شرکت‌های فناوری گذاسته است. 

ضمنا باید توجه داشت که تیک تاک به‌عنوان رقیب یوتیوب محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده است و اخیرا یکی از مدیران گوگل گفته بود که ۴۰ درصد از نوجوانان به جای سرچ با موتور جستجوی گوگل، از تیک ‌تاک و اینستاگرام برای پیدا کردن موضوعات موردنظر خود استفاده می‌کنند.

درآمد تبلیغات یوتیوب در سه ماهه اول امسال نیز پایین‌تر از پیش‌بینی کارشناسان شد و به نظر می‌رسد و به نظر می‌رسد که این پلتفرم در حال با بحران جدی روبه‌رو شده است و‌ حتی سرویس شورتس یوتیوب هم نتوانسته این کاهش درامد را جبران کند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم اقدام گوگل برای مقابله با کاهش درآمدهایش چه خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.