کوالکام: گلکسی S23 از تراشه اگزینوس استفاده نخواهد کرد - تکفارس 
کوالکام: گلکسی S23 از تراشه اگزینوس استفاده نخواهد کرد - تکفارس 

کوالکام: گلکسی S23 از تراشه اگزینوس استفاده نخواهد کرد

مهدی حلوائی
۶ مرداد ۱۴۰۱ - 15:46
گلکسی S23

کوالکام امروز در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که به‌تنهایی وظیفه‌ی تامین تراشه‌ی سری گلکسی S23 را بر عهده داشته و سامسونگ تا ۷ سال دیگر نیز از تراشه‌های این شرکت در گوشی‌ها و تبلت‌های خود استفاده خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

کریستیانو آمون (Cristiano Amon)، مدیر عامل کوالکام، امروز اعلام کرد که تراشه‌های این شرکت علاوه بر گوشی‌های سری گلکسی، در محصولات دیگری مانند گلکسی بوک‌ها، کامپیوترهای ویندوزی، تبلت‌های سری گلکسی و دستگاه‌های واقعیت مجازی جدید مورد استفاده قرار خواهند گرفت. به‌نظر می‌رسد که مودم اگزینوس ۲۲۳۰ ۵G در مقایسه با اسنپدراگون X70 عملکرد ضعیفی داشته و احتمالاً همین موضوع نیز دلیل اصلی استفاده‌ی سامسونگ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در سری گلکسی S23 بوده است.

مودم اسنپدراگون X70 بر پایه‌ی فرآیند تولید ۴ نانومتری TSMC طراحی شده که علاوه بر پشتیبانی از تمامی باندهای ۵G، مصرف انرژی بسیار پایینی دارد. قرارداد ۷ ساله‌ی کوالکام با سامسونگ همچنین شامل ارائه‌ی استاندارد ۶G برای محصولات این شرکت کره‌ای نیز می‌شود. در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که حداقل گوشی‌های رده‌بالا و پرچمدار سامسونگ تا چند سال آینده به تراشه‌های سری اگزینوس مجهز نخواهند شد.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.