جزئیات عملکرد تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ فاش شد - تکفارس 
جزئیات عملکرد تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ فاش شد - تکفارس 

جزئیات عملکرد تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ فاش شد

مهدی حلوائی
۴ مرداد ۱۴۰۱ - 18:57
اسنپدراگون 8 نسل 2

کوالکام هفته‌ی گذشته اعلام کرد که در تاریخ ۲۴ آبان از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ رونمایی خواهد کرد. حالا امروز جزئیات جدیدی در خصوص عملکرد این تراشه‌ی پرچمدار فاش شده است.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش وب‌سایت Wccftech، شرکت TSMC وظیفه‌ی ساخت تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را بر عهده داشته اما این تراشه از فرآیند تولید ۳ نانومتری TSMC بهره نمی‌برد. در نتیجه، اسنپدراگون ۸ نسل ۲ همانند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ بر پایه‌ی فرآیند ۴ نانومتری این شرکت تایوانی طراحی خواهد شد. در حال حاضر سامسونگ فرآیند ۳ نانومتری خود را در دسترس قرار داده است اما هنوز هیچ‌یک از شرکت‌ها تمایلی به استفاده از این فرآیند نشان نداده‌اند.

بر اساس گمانه‌زنی‌های قبلی، کوالکام در تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از ترکیب ۳ + ۲ + ۲ + ۱ هسته استفاده خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود که این تراشه به مودم اسنپدراگون X70 5G مجهز خواهد شد که علاوه بر سرعت دانلود بالاتر، ۶۰ درصد مصرف انرژی پایین‌تری نیز دارد. یوگش برار (Yogesh Brar)، افشاگر مشهور نیز اعلام کرده است که عملکرد گرافیکی این تراشه پیشرفت قابل توجهی داشته و عملکرد کلی آن نسبت به قبل ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید