معرفی ترسناک ترین مکان ها در جهان: از جنگل خودکشی تا جزیره عروسک ها - تکفارس 
معرفی ترسناک ترین مکان ها در جهان: از جنگل خودکشی تا جزیره عروسک ها - تکفارس 

معرفی ترسناک ترین مکان ها در جهان: از جنگل خودکشی تا جزیره عروسک ها

سپهر بندزر
۱۶ مهر ۱۴۰۱ - 11:28
دخمه مردگان پاریس

در ادامه فصل پاییز، بسیاری از گردشگران علاقه دارند تا زمان خود را کنار سواحل طلایی و زیبا بگذرانند یا از مکان‌های گردشگری مشهور بازدید کنند. ولی عده‌ای نیز هستند که برای بازدید از ترسناک ترین مکان ها در جهان مانند جزیره عروسک ها به هر کشوری سفر می‌کنند تا خاطرات به یاد ماندنی را با چاشنی ترس در ذهن خود ثبت کنند و با آن داستان‌های بی‌شماری را برای دوستان خود بازگو کنند.


گورستان پاریس

ترسناک ترین مکان ها جزیره عروسک ها

قبرستان معروف پاریس با اسکلت‌ها و جمجمه‌های ۶ میلیون نفر ساخته و تزیین شده و برای افرادی که به دنبال تجربه یک مسافرت با حال و هوای هالووینی هستند بسیار مناسب است. این قبرستان باستانی در قرن هجدهم میلادی ساخته شده و هر بخش از آن شامل جمجمه و استخوان‌های متفاوتی است.

معرفی بهترین موزه های جهان به همراه تور مجازی

جزیره عروسک ها، مکزیک

ترسناک ترین مکان ها جزیره عروسک ها

بین کانال آبی زیبای Xohimico و کنار شهر مکزیکوسیتی، جزیره‌ای ترسناک به نام جزیره عروسک‌ ها قرار دارد که برای بسیاری از گردشگران مکان زیبایی محسوب نمی‌شود و اغلب عروسک‌ها بخشی از اعضای بدن خود مانند: چشم، دست و حتی سر خود را از دست‌داده‌اند و همانند فیلم‌های ترسناک از درخت و یا ساختمان‌ها آویزان شده‌اند.

بر اساس گفته ها، دختری در یکی از کانال‌های آبی کنار جزیره غرق می‌شود و بعد از این اتفاق سرپرست، عروسک‌های دخترک را به عنوان نماد یادآوری از درخت آویزان می‌کند. پس از مدتی سایر مجموعه‌های عروسک نیز به این جزیره اضافه می‌شوند. مردمان محلی ادعا می‌کنند که عروسک‌ها توسط روح دختر تسخیر شده‌اند و برخی از افراد ادعا کرده‌اند که عروسک‌ها با یکدیگر حرف‌هایی را زمزمه می‌کنند.

سیلم، ماساچوست، آمریکا

ترسناک ترین مکان ها جزیره عروسک ها

این شهر واقع در ماساچوست به ۱۶۹۲ آزمایش جادوگری معروف است که منجر به دار آویخته شدن ۲۰ نفر شد. از اینرو، محیط و تاریخ این شهر کاملاً با لوگوها و رویدادهای جادوگری ترکیب شده و مردم می‌توانند نام فرزندان خود را برای فراگیری آموزش‌های جادوگری در کلاس ثبت کنند.

قلعه دراکولا، رومانیا

ترسناک ترین مکان ها جزیره عروسک ها

نام ترانسیلوانیا، خاطرات و لحظات خاصی را مانند: خون آشام ها و لباس‌های سیاه زنده می‌کند. اگر به تاریخ دراکولاها و ادبیات مرتبط به آنها علاقه‌مند هستید حتماً از این قلعه بزرگ و پر ارتفاع دیدن کنید. یادتان باشد که حتماً سیر با خود به همراه داشته باشید.

جنگل خودشکی در ژاپن

ترسناک ترین مکان ها جزیره عروسک ها

کنار کوه فوجی، جنگل اوکیگاهارا واقع شده است که به عنوان یکی از معروف‌ترین مکان‌های جهان برای خودکشی شناخته می‌شود. مرگ‌ومیر ناشی از خودکشی در این جنگل مرتبط به افسانه‌های این کشور بوده و به گونه‌ای افزایش‌یافته که نسبت به سال ۲۰۱۰، ۲۰۰ نفر قصد خودکشی داشته‌اند.

به علاوه، دولت ژاپن علامت‌ها و نشانه‌هایی را در این جنگل به کار برده تا از خودکشی مردم جلوگیری کند و آنها را به آغوش باز خانواده و زندگی دوباره برگرداند. بااینحال، پلیس ژاپن همواره به دنبال اجساد افرادی است که زندگی خود را در این جنگل به پایان می‌رسانند.

جزیره مارها

ترسناک ترین مکان ها جزیره عروسک ها

افرادی که از موجودات خزنده می‌ترسند، باید از سفر به این جزیره مشهور در برزیل خودداری کنند. جزیره مارها خانه بیش از ۴۰۰۰ مار وایپر سر طلایی است که تحت انقراض هستند. جزیره iiha da queimada grande یا همان شهر مارها برای محافظت از این گونه حیوانی خاص و محافظت از گردشگران به طور دائم بسته است.

طولانی ترین پل شیشه ای جهان، چین

ترسناک ترین مکان ها جزیره عروسک ها

طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان که Zhangiajie نام دارد، در سال ۲۰۱۶ ساخته شده و برای افرادی که مشکلات قلبی دارند و یا از ارتفاع وحشت دارند گزینه مناسبی نیست. طول این پل ۴۳۰ متر بوده و بازدیدکنندگان می‌توانند از بالا محله سبز و زیبای پایین را مشاهده کنند.

اگر فکر می‌کنید که راه رفتن روی این پل بسیار خطرناک است و اقدامات امنیتی به درستی فراهم نشده، باید اشاره کنم که در سال ۲۰۱۶ آزمایشی از طرف یک روزنامه‌نگار مشهور انجام شد که در آن جلوی چشم عموم چکشی را با ضربات پی‌درپی به شیشه می‌کوبید. همانطور که انتظار می‌رفت، شیشه تمامی ضربات را مهار کرد و استحکام قابل قبول خود را ثابت کرد.

محله عروسک ها در ژاپن

ترسناک ترین مکان ها جزیره عروسک ها

زمانیکه خانم آیانو در اوایل سال ۲۰۰۰ به محله ژاپنی ناگورو برگشت، متوجه شد که بسیاری از مردم این مکان را ترک کرده‌اند یا در همان مکان به خاک سپرده شده‌اند. برای احیای خاطرات و یادآوری آنها، او عروسک‌هایی را با چهره افراد محله درست کرد.

خانم آیانو تاکنون بیش از ۴۰۰ عروسک دست ساز تولید کرده که مدل‌هایی مانند: دانش‌آموزان عروسکی در کلاس‌های متروکه و مردم عروسکی از انواع آنها هستند. با اینکه این عروسک‌ها بسیار زیبا و دلربا هستند ولی یادآوری افراد فوت شده مانند کابوسی است که به انتظار افراد بازدیدکننده می‌نشیند.

هتل های معلق پرو

ترسناک ترین مکان ها جزیره عروسک ها

آیا از ارتفاع واهمه دارید؟ پس ترس خوابیدن در اتاقک‌های کوچک که از صخره آویزان شده‌اند برای شما همانند یک کابوس خواهد بود.

به لطف شرکت مسافرتی Natura Vive شما می‌توانید از این اتاقک‌ها به عنوان مرحله پایانی صخره‌نوردی خود استفاده کنید و شب‌ها در این هتل معلق استراحت کنید و صبح‌ها از منظره بی‌بدیل محله‌ها و زمین‌های کشاورزی پرو دیدن فرمایید.

فاصله بین سطح زمین تا این هتل ۱۲۳ متر بوده و به صخره‌نوردان حرفه‌ای و علاقه‌مند به ریسک پیشنهاد می‌شود.

جاده مرگ، بولیویا

ترسناک ترین مکان ها جزیره عروسک ها

موتورسواری یکی از دلایل مناسب برای لذت بردن از تعطیلات است مگر اینکه یکدفعه سر از جاده مرگ دربیاورید. این مکان فوق‌العاده ترسناک که با نام Camino de Los Yungas نیز شناخته می‌شود مسیری است که تنها یک خودرو در مسیر باید از آنجا رد شود و هیچگونه محافظی برای ماشین‌ها درنظر گرفته نشده است.

این جاده معروف که در شمال لاپاز واقع شده، در دهه ۹۰ جان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ را گرفته و رد شدن از آنجا با موتور به یکی از جاذبه‌های گردشگری این جاده تبدیل شده است.

تیمارستان ترانس آلقنی، آمریکا

ترسناک ترین مکان ها جزیره عروسک ها

بیمارستان روانی ترانس آلقنی بین سالهای ۱۸۶۴ تا ۱۹۹۴ مدیریت می‌شد و تاریخ پایان فعالیت این ساختمان در سال ۱۹۵۰ است. زمانیکه بیش از ۲۴۰۰ بیمار روانی در محیطی با ظرفیت ۲۵۰ نفر نگهداری می‌شدند و سطح رسیدگی به بیماران بسیار پایین و فاجعه وار بوده است.

امروزه، این بیمارستان روانی در عوض اذیت و آزار بیماران، تورهای پارانورمال برگزار می‌کند تا بازدیدکنندگان با بیماران فوت شده در این ساختمان مانند دختر کوچکی مانند لیلی آشنا شوند.

قبرستان Highgate

ترسناک ترین مکان ها جزیره عروسک ها

یکی از معروف‌ترین قبرستان‌های لندن که بیش از ۱۷۰ هزار نفر را در خود جای داده Highgate نام دارد که افرادی به نام کارل مارکس، لوسین فروید و کریستین روستو نیز در آنجا دفن شده‌اند. دلیل ترسناک بودن این مکان، وجود روحی ترسناک است که حضور آن از سال ۱۹۶۰ به طور مکرر گزارش شده و به عنوان یکی از شخصیت‌های مبهم این قبرستان شناخته می‌شود.

قلعه Good Hope، جنوب آفریقا

ترسناک ترین مکان ها جزیره عروسک ها

قدیمی‌ترین زندان آفریقای جنوبی که در قرن هفدهم ساخته شده، قلعه‌ای به نام Good Hope است که برعکس اسمش چندین سال برای نگهداری زندانیان استفاده شد و امروزه صدای فریاد و جیغ و داد زندانیان نیز شنیده می‌شود.

پلاکلی، بریتانیا

ترسناک ترین مکان ها جزیره عروسک ها

اگرچه ممکن است با دیدن معماری و ظاهر ساده، گول زیبایی و محیط آرام این محله را بخورید، ولی فراموش نکنید که پلاکلی تسخیر شده‌ترین مکان موجود در انگلستان است. افتخارات این مکان هنوز هم که هنوز است به پایان نرسیده و توانسته در سال ۱۹۸۹ رکورد بزرگی را ثبت کند.

کارشناسان پارانورمال توانستند در آن سال روح ۱۲ نفر از مردم محلی را در حالتی پیدا کنند که در ساختمان‌ها به گشت‌وگذار مشغول بودند؛ مواردی همانند یک پیرزن که روی پل در حال سیگارکشیدن و مصرف نوشیدنی است.

جزیره Poveglia در ایتالیا

ترسناک ترین مکان ها جزیره عروسک ها

صادقانه بگویم که این جزیره مسدود شده در ایتالیا نه تنها مکانی برای نگهداری افرادی با بیماری‌های واگیردار بوده بلکه به عنوان تیمارستان نیز استفاده می‌شد. از اینرو، مرگ این افراد باعث شده تا کلکسیونی از ارواح خشمگین در این جزیره جمع شوند و به اذیت و آزار گیاهان بپردازند.

در سال ۱۹۲۰، یکی از دکترهای این تیمارستان ادعا کرد که می‌تواند با برش بخشی از مغز انسان بیماران روانی را آرام کند. با این وجود، این ادعا به طور موفقیت‌آمیزی تأیید نشد و دکتر نیز به دلیل مواجه شدن با ارواح این جزیره که آنها را ارواح پووگلیا می‌نامید خود را از بالای برج بیمارستان به پایین انداخت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.