گوگل قابلیت تبدیل دست‌نوشته استایلوس به متن را برای اندروید ۱۳ ارائه می کند - تکفارس 
گوگل قابلیت تبدیل دست‌نوشته استایلوس به متن را برای اندروید ۱۳ ارائه می کند - تکفارس 

گوگل قابلیت تبدیل دست‌نوشته استایلوس به متن را برای اندروید ۱۳ ارائه می کند

افشین نوری
۴ مرداد ۱۴۰۱ - 08:44
اندروید 13

گوگل ظاهرا در حال توسعه قابلیت تبدیل دست‌نوشته استایلوس به متن برای اندروید ۱۳ است. این شرکت چند ماه پیش اولین تبلت خود را در رویداد I/O به نمایش گذاشت و قرار است اواخر امسال آن را به‌طور رسمی معرفی کند. این تبلت احتمالا با سیستم عامل اندروید ۱۳ عرضه خواهد شد و حالا به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد یک قابلیت جدید برای آن ارائه کند.

البته این قابلیت به خاطر اوپن سورس بودن اندروید، قابل‌استفاده در همه دستگاه‌های اندرویدی خواهد بود و طبق اطلاعاتی که یک افشاگر به نام Mishaal Rahman به دست آورده است این قابلیت امکان تبدیل دست‌نوشته قلم استایلوس به متن را فراهم خواهد کرد. 

سیستم عامل اندروید ۱۳ چند ماهی است که برای توسعه‌دهندگان عرضه شده است و حالا طبق اطلاعاتی که افشاگر مذکور به دست آورده است ظاهرا علاوه بر تبلت گوگل، دستگاه‌های گلکسی سامسونگ که دارای قلم استایلوس هستند و سیستم عامل اندروید ۱۳ را اجرا خواهند کرد، از این قابلیت بهره خواهند برد. این دستگاه‌ها ظاهرا از یک API داخلی به نام DirectWriting برای تبدیل دست‌نوشته استایلوس به متن استفاده خواهند کرد و به نظر می‌رسد این API حالت یکپارچه با پلتفرم کرومیوم خواهد داشت. 

این API ک به‌طور اختصاصی برای اندروید ۱۳ طراحی شده است، قابل استفاده در اکثر دستگاه‌های اندرویدی خواهد بود و توسعه‌دهندگان هم‌اکنون در حال توسعه آن با گزینه‌های بیشتر هستند. انتظار می‌رود در روزها و ‌هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر شود و ما در جریان جزئیات آن قرار گیریم. 

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید