نتایج عملکرد تراشه رایزن ۵ ۶۶۰۰H در بنچمارک PassMark منتشر شد - تکفارس 
نتایج عملکرد تراشه رایزن ۵ ۶۶۰۰H در بنچمارک PassMark منتشر شد - تکفارس 

نتایج عملکرد تراشه رایزن ۵ ۶۶۰۰H در بنچمارک PassMark منتشر شد

مهدی حلوائی
۳ مرداد ۱۴۰۱ - 10:23
رایزن 5 6600H

تراشه‌ی رایزن ۵ ۶۶۰۰H امروز در بنچمارک PassMark مشاهده شد و بر اساس نتیجه‌ی عملکرد آن، به‌نظر می‌رسد که ای ام دی موفق شده تا رقیبی جدی را برای تراشه‌ی اینتل Core i5-12600H معرفی کند. این تراشه در آزمایش‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای PassMark به‌ترتیب نمره‌ی ۳،۳۰۳ و ۲۰،۰۸۵ را کسب کرد.

هرچند که تراشه‌ی اینتل در هر دو بخش تک‌هسته‌‌ای و چندهسته‌ای بنچمارک PassMark، عملکرد بهتری را نسبت به رایزن ۵ ۶۶۰۰H ثبت کرده است اما این موضوع با توجه به تعداد هسته‌های آن‌ها کاملاً قابل درک است. تراشه‌ی Core i5-12600H از ۱۲ هسته و ۱۶ رشته بهره می‌برد اما در طرف دیگر، رایزن ۵ ۶۶۰۰H تنها به ۶ هسته و ۱۲ رشته مجهز شده است.

رایزن 5 6600H

پردازنده‌ی جدید ای ام دی از تراشه‌ی گرافیکی رادئون ۶۶۰M استفاده می‌کند که نسبت به گرافیک مجتمع تراشه‌ی اینتل، عملکرد بهتری دارد. رایزن ۵ ۶۶۰۰H همچنین در مقایسه با رایزن ۵ ۵۶۰۰H حدود ۱۱ درصد در بخش تک‌هسته‌ای و ۱۶ درصد در بخش چندهسته‌ای سریع‌تر بوده است. همچنین فرکانس پایه‌ی این تراشه ۱،۹۰۰ مگاهرتز است که در مقایسه با تراشه‌ی اینتل Core i5-12600H (1،۳۵۰ مگاهرتز) و رایزن ۵ ۵۶۰۰H (1،۸۰۰ مگاهرتز) بیشتر می‌باشد.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید