اطلاعات شخصی ۵.۴ میلیون کاربر توییتر به قیمت ۳۰ هزار دلار به فروش گذاشته شد - تکفارس 
اطلاعات شخصی ۵.۴ میلیون کاربر توییتر به قیمت ۳۰ هزار دلار به فروش گذاشته شد - تکفارس 

اطلاعات شخصی ۵.۴ میلیون کاربر توییتر به قیمت ۳۰ هزار دلار به فروش گذاشته شد

افشین نوری
۱ مرداد ۱۴۰۱ - 17:20
توییتر

یک فروم هکری به‌تازگی داده‌های شخصی ۵.۴ میلیون کاربر توییتر را به قیمت ۳۰ هزار دلار به فروش گذاشته است. این اطلاعات شامل شماره موبایل، ایمیل و ‌آدرس کاربران می‌شود‌.

گفته می‌شود این اطلاعات در نتیجه وجود یک آسیب‌پذیری امنیتی در پلتفرم توییتر سرقت شده است و هکرها از طریق همین باگ توانسته‌اند به اطلاعات شخصی کاربران توییتر دسترسی پیدا کنند. 

این آسیب‌پذیری ظاهرا در ماه ژانویه امسال کشف شده بود و خود توییتر هم وجود این باگ را تائید کرده بود، اما ظاهرا بی‌توجهی به هشدارها باعث شده تا هکرها اطلاعات ۵.۴ میلیون کاربر توییتر را سرقت کنند و هکرها ادعا کرده‌اند که داده‌ها شامل اطلاعات برخی از سلبریتی‌ها و شرکت‌ها هم می‌شود. 

موسسه Restore Privacy گفته است که به بخشی از این اطلاعات دست پیدا کرده است و با بررسی آن‌ها به این نتیجه رسیده است که اطلاعات مذکور شامل ایمیل و آدرس و شماره گوشی کاربران توییتر می‌شود.

توییتر در حال حاضر با شرایط دشواری روبه‌روست و دعوای حقوقی این شرکت با ایلان ماسک نیز وارد مرحله تازه‌ای شده است. دادگاه با درخواست توییتر برای رسیدگی سریع‌تر به شکایت این شرکت علیه ماسک پاسخ مثبت داده و قرار است اولین جلسه دادگاه در ماه اکتبر برگزار شود. 

هنوز مشخص نیست که نتیجه این دعوای حقوقی به نفع کدامیک از طرفین تمام خواهد شد و باید منتظر ماند و دید برنده این میدان چه کسی خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.