واتساپ به‌زودی قابلیت مخفی کردن استاتوس را ارائه می کند - تکفارس 
واتساپ به‌زودی قابلیت مخفی کردن استاتوس را ارائه می کند - تکفارس 

واتساپ به‌زودی قابلیت مخفی کردن استاتوس را ارائه می کند

افشین نوری
۱ مرداد ۱۴۰۱ - 09:44
واتساپ

در حالیکه واتساپ تاکنون قابلیت‌های زیادی را برای کاربران اندرویدی ارائه کرده است اما هنوز یک قابلیت مهم عرضه نشده است و آن چیزی نیست جز امکان مخفی کردن استاتوس‌های آنلاین. 

واتساپ سال گذشته امکان مخفی کردن آخرین بازدید را در اختیار کاربران خود گذاشت و این قابلیت باعث شد تا حریم خصوصی کاربران بهبود یابد و حالا به نظر می‌رسد که واتساپ به دنبال ارایه قابلیت مشابهی برای بخش استاتوس است که این مو‌صوع می‌تواند کمک شایانی به حفظ حریم خصوصی افراد بکند.

وب‌سایت WABetaInfo گزارش داده لست که این قابلیت در نسخه بتا ۲.۲۲.۱۶.۱۲ واتساپ قابل دسترس است و می‌توان آن را در بخش تنظیمات واتساپ اعمال کرد. 

این قابلیت به کاربران اجازه خواهد داد تا استاتوس‌های خود را با فقط با افرادی که خودشان دوست دارند به اشتراک بگذارند و از دید سایر مخاطبان مخفی کنند. واتساپ ظاهرا سه گزینه برای آن در نظر گرفته است که شامل my contacts ،my contacts except و only share with می‌شوند. این قابلیت قبلا برای آی او اس عرضه شده است و اکنون برای کاریران اندروید در حال تست است. 

 به این ترتیب، کابران واتساپ می‌توانند استاتوس خود را با همه افراد لیست تماس خود، یا با تعداد محدودی از این لیست یا فقط با افراد خاصی به اشتراک بگذارند. واتساپ اخیرا نیز گزینه‌ای برای مخفی کردن وصعیت آنلاین بودن ارائه کذده است که این قابلیت نیز هنوز در مرحله آزمایش است و می‌تواند باعث بهبود حریم خصوصی افراد بشود. 

در هر حال به نظر می‌‌رسد که واتساپ اهمیت زیادی برای حریم خصوصی افراد قائل است و سعی مب‌کند رضایت کاربران را در این بخش جلب کند تا از رقبای خود مثل تلگرام عقب نماند. این شرکت همچنین به‌تازگی قابلیت انتقال تاریخچه چت از آیفون به اندروید را عرضه کرده است که مورد استقبال کاربران قرار گرفت.

منبع:  Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید