توییتر می گوید درآمدهای این شرکت به خاطر رفتار یک بام و دو هوای ایلان ماسک کاهش یافته است - تکفارس 
توییتر می گوید درآمدهای این شرکت به خاطر رفتار یک بام و دو هوای ایلان ماسک کاهش یافته است - تکفارس 

توییتر می گوید درآمدهای این شرکت به خاطر رفتار یک بام و دو هوای ایلان ماسک کاهش یافته است

افشین نوری
۱ مرداد ۱۴۰۱ - 08:56
توییتر

توییتر اخیرا از ایلان ماسک به خاطر انصراف از خرید توییتر شکایت کرده است و به نظر می‌رسد که رفتار ماسک با توییتر نه‌تنها باعث کاهش ارزش سهام این شرکت شده است بلکه باعث کاهش درآمدهای آن نیز شده است. 

آمار نشان می‌دهند که در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ درآمد توییتر ۱.۱۸ میلیارد دلار بوده است که هم نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و هم نسبت به سه ماهه قبل. البته تعداد کاربران توییتر در این مدت افزایش بافته است و با افزایش ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲۳۷.۸ میلیون نفر رسیده است.

درآمد ۱.۱۸ میلیارد دلاری هرچند رقم کوچکی نیست اما در مقایسه با هزینه‌های این شرکت که در سه ماهه دوم برابر با ۱.۵۳ میلیارد دلار بوده است چندان جالب‌توجه نیست. ضرر و زیان خالص توییتر در این مدت ۲۷۰ میلیون دلار بوده است که بخش از آن به‌خاطر معلوم نبودن وغیت خرید این شرکت توسط ایلان ماسک بوده است. 

کاهش درآمد توییتر به خاطر چندین عامل بوده است که مهمترین آن عدم قطعیت درباره آینده این شرکت بود که باعث شد توییتر جذابیت خود را برای سرمایه‌گذاران از دست بدهد. از طرف دیگر بحران اقتصادی جهانی نیز در این امر دخیل بوده است. همچنین ارائه قابلیت مجوز ردیابی از سوی اپل که سال گذشته در اختیار کاربران قرار گرفت باعث شد تا بخشی از درآمدهای تبلیغات شرکت‌هایی مثل توییتر و فیس بوک کاهش یابد. 

توییتر اعلام کرده است که به خاطر معلوم ‌نبودن وضعیت خرید این شرکت توسط ایلان ماسک هیچ کنفرانسی برای انتشار گزارش مابی خود برگزار نخواهد کرد و حتی هیچ راهنمایی مالی به سهامداران خود ارائه نخواهد کرد. 

ایلان ماسک هفته گذشته اعلام کردکه به خاطر مشخص نشدن تعداد اکانت‌های فیک توییتر نمی‌تواند دیگر به خرید این شرکت فکر کند و مجبور است که از خرید آن انصراف بدهد. توییتر بلافاصله بعد از این اظهارنظر ماسک شکایتی را علیه او تقدیم دادگاه کرد و امیدوار است که از راه قانونی بتواند ماسک را مجبور به خرید این شرکت بکند. اگر ماسک در هر حال توییتر را نخرد احتمالا باید جریمه سنگینی را بپردازد. 

به نظر می‌رسد در حال حاضر اوضاع به نفع توییتر است چراکه قاضی دادگاه به درخواست این شرکت برای زودتر برگزار کردن جلسات دادگاه جواب مثبت داده است. حالا باید منتظر بمانیم و ‌ببینیم نتیجه این دعوای حقوقی چه می‌شود و کدامیک از طرفین پیروز میدان می‌شوند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.