گزارش: تیک تاک ۲.۱۴ میلیون دلار برای جلب نظر سیاست مداران آمریکایی لابی کرده است - تکفارس 
گزارش: تیک تاک ۲.۱۴ میلیون دلار برای جلب نظر سیاست مداران آمریکایی لابی کرده است - تکفارس 

گزارش: تیک تاک ۲.۱۴ میلیون دلار برای جلب نظر سیاست مداران آمریکایی لابی کرده است

افشین نوری
۳۱ تیر ۱۴۰۱ - 08:51
TikTok Notes

طبق یک گزارش جدید، شرکت ByteDance مالک شبکه اجتماعی تیک تاک، در سه ماهه دوم امسال حدود ۲.۱۴ میلیارد دلار برای لابی کردن در آمریکا خرج کرده است. هدف این شرکت از لابی کردن جلوگیری از انتقادات سناتورهای آمریکایی درباره‌ امنیت تیک تاک بوده است.

مبلغ فوق، افزایش حدود ۱۳۰ درصدی را نسبت به سه ماهه قبل و افزایش ۱۶.۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. سال گذشته این شرکت ۱.۸۴ میلیون دلار صرف این کار کرده بود. اخیرا فاش شده بود که برخی کارمندان تیک تاک به اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی دسترسی پیدا کرده‌اند و همین موضوع سروصدای زیادی را به پا کرد.

بعد از انتشار این شایعات، تیک تاک تائید کرد که برخی از کارمندان چینی‌اش به اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی دسترسی پیدا کرده‌اند و از این بابت عذرخواهی کرد. تیک تاک گفته است که سعی خواهد کرد اطلاعات و داده‌های کاربران آمریکایی را به داخل خاک ‌آمریکا انتقال دهد و قرتر است این داده‌ها در سرورهای ابری شرکت Oracleذخیره شوند‌. در پی افشای خبر فوق، مدیر واحد امنیت تیک تاک از سمت خود استعفا داد.

بد نیست بدانید که یکی از مدیران کمیسیون ارتباطات آمریکا (FCC) قبلا از اپل و گوگل خواسته بود که تیک تاک را از روی پلتفرم‌های اپ استور و پلی استور حذف کنند. اما ظاهرا تیک تاک قدرت زیادی در لابی کردن دارد که توانسته تا حالا در آمریکا دوام‌ بیاورد. این شرکت ظاهرا از سال ۲۰۱۹ در حال لابی کردن است و به نظر می‌رسد تاحدودی توانسته نظر سیاستمداران آمریکایی را به نفع خودش تغییر دهد.

وب‌سایت Wired گزارش داده است که تیک تاک شروع به بازسازی ساختار سازمانی خود کردهداست و احتمالا شاهد تحولاتی در این شرکت چینی خواهیم بود‌ و شاید تعداد کارکنان این شرکت کاهش یابد.

تیک تاک در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های دنیاست و کاربران‌این پلتفرم روزبه‌رپزدر حال افزایش است. از طرفی، این شرکت مجبور شده تعداد کارکنان خود را افزایش دهد تا جوابگوی این تعداد کاربر باشد. حالا باید منتظر بمانیم و ‌ببینیم عملکرد این شرکت در آمریکا چگونه خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید