اولین ایستر اگ ناتینگ فون ۱ کشف شد - تکفارس 
اولین ایستر اگ ناتینگ فون ۱ کشف شد - تکفارس 

اولین ایستر اگ ناتینگ فون ۱ کشف شد

مهدی ملکی
۳۰ تیر ۱۴۰۱ - 13:58
ناتینگ فون ۱

نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندروید هر کدام همراه با یک ایستر اگ عرضه می‌شوند. مثلاً اندروید ۱۳ همراه با یک ایستر اگ مربتط با ایموجی در دسترس کاربران قرار گرفته که اتفاقاً مبنای آن زبان طراحی متریال یو شرکت گوگل است، با این حال ظاهراً ناتینگ فون ۱ ایستر اگ دیگری را هم در گوشی قرار داده است.

افزون بر ایستر اگ اندروید ۱۲ (این گوشی حین عرضه به اندروید ۱۳ مجهز نبود) ناتینگ فون ۱، این شرکت نمونه خاصی را هم تنها برای کاربران خود در نظر گرفته است. ما در این پست، خیلی کوتاه نحوه مشاهده آن را ذکر می‌کنیم، البته با در نظر گرفتن این موضوع که احتمالاً هیچ یک از کاربران ایرانی صاحب این گوشی نیستند.

این ایستر اگ اجازه می‌دهد که همراه با شنیدن یک ملودی خاص، رقص نور نوارهای LED پشت دستگاه را هم تماشا کنید. شما ابتدا باید یک مخاطب به نام Abra ایجاد کنید. سپس با مراجعه به تنظیمات Glyph، آن را روشن نمایید. حالا باید به بخش Ringtones مراجعه کرده و آهنگ زنگ پیش‌فرض دستگاه را به این مخاطب اختصاص دهید. در نهایت بخش Music Visualisation در دسترس قرار می‌گیرد.

ناتینگ فون ۱

اما چرا Abra؟ در واقع Abra نام رمز گوشی ناتینگ فون ۱ بود. منظور از Abra اشاره به یکی از شخصیت‌های سری بازی‌های ویدیویی پوکیمون است. کارل پی، مدیر عامل اجرایی ناتینگ یکی از طرفداران دو آتشه این سری بازی محسوب می‌شود.

بعد از در دسترس قرار گرفتن ویژگی جدید گوشی که با دنبال کردن مراحل مذکور رخ می‌دهد، کاربر می‌توانید رقص نور نوارهای LED پشت دستگاه را برای اجرای آهنگ زنگ فعال کند. عجیب است که چرا ناتینگ این ویژگی جذاب را از همان اول در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد.

ناتینگ از پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸G و ۸ گیگابایت رم در طراحی گوشی استفاده کرده است. این پردازنده در برابر تراشه‌های به کار رفته در گلکسی S22 و آیفون ۱۳ حرفی برای گفتن ندارد.

با این وجود ناتینگ فون ۱ مسلماً قرار نیست در مقابل آیفون ۱۳ پرو یا گلکسی S22 اولترا به رقابت بپردازد‌، چرا که اصلاً چنین تلاشی نمی‌کند. ناتینگ فون ۱ در نگاه اول گوشی خوبی است، نه به خاطر این که سعی می‌کند تمام ویژگی‌های کاربردی را در خود جای دهد بلکه آن‌ها را عمداً از قلم می‌اندازد.

هر دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دستگاه تلاش می‌کنند تنها مواردی را در اختیار شما قرار دهند که برای کارهای روزمره مناسب هستند. بسیار نادر است که اولین گوشی یک شرکت با این سطح از کیفیت عرضه شود. ظاهراً این ویژگی هم در همین راستا درون دستگاه قرار گرفته است.

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید