فروش ۱۰ میلیون واحدی گوشی‌های تاشوی سامسونگ؛ غول کره‌ای، بدون رقیب - تکفارس 
فروش ۱۰ میلیون واحدی گوشی‌های تاشوی سامسونگ؛ غول کره‌ای، بدون رقیب - تکفارس 

فروش ۱۰ میلیون واحدی گوشی‌های تاشوی سامسونگ؛ غول کره‌ای، بدون رقیب

مهدی ملکی
۳۰ تیر ۱۴۰۱ - 13:34
گوشی های تاشوی سامسونگ

امروز وقتی صحبت از گوشی‌های تاشو می‌شود، هیچ‌کس نمی‌تواند با سامسونگ رقابت کند. البته، رقبای زیادی مثل هوآوی، موتورولا و اوپو وارد این عرصه شده‌اند اما سامسونگ از لحاظ فروش در سطح دیگری قرار دارد.

اما دقیقاً آمار فروش سامسونگ چه هستند و چه می‌گویند. به لطف اعلام رسمی آمار فروش سال ۲۰۲۱ توسط سامسونگ، ما اکنون بهتر می‌توانیم دست به نتیجه‌گیری کنیم. سامسونگ امروز تایید کرد که این شرکت کره‌ای طی سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۱۰ میلیون گوشی تاشو را به بازار عرضه کرده است.

البته سامسونگ تعداد دقیق فروش این محصولات را مشخص نکرد و جزئیات دقیقی را به اشتراک نگذاشت اما به نظر می‌رسد بخش عمده این فروش ۱۰ میلیونی به گوشی‌های گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ مربوط است. با این حال مسلماً‌ بخشی از فروش به گوشی‌های تاشو قدیمی‌تر این شرکت هم اختصاص دارد.

به گفته سامسونگ ۷۰ درصد این فروش مربوط به گوشی‌های سری زد فلیپ ۳ و ۳۰ درصد باقی مانده، مربوط به گوشی‌های سری زد فولد ۳ هستند. به عبارت دیگر اکثر مردم به خرید گوشی‌های سری فلیپ علاقه نشان داده‌اند.

با وجود قیمت بالای این سری (۹۹۹ دلار برای زد فلیپ ۳) دست‌یابی سامسونگ به این آمار خیره کننده بسیار قابل ملاحظه است. گویا اگر سامسونگ بتواند قیمت این سری‌های تازه‌نفس را بیش از این کاهش دهد، حتی کاربران بیشتری در سال جاری میلادی به خرید آن‌ها علاقه نشان خواهند داد.

همچنین با توجه به آمار فروش این گوشی‌ها در سال ۲۰۲۱، می‌توان متوجه شد که فروش گوشی‌های تاشوی سامسونگ نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۳۰۰ درصد افزایش داشته است. با این حساب، سامسونگ در سال ۲۰۲۰ حدود ۴ میلیون دستگاه تاشو را به فروش رسانده است.

سامسونگ اخیراً تایید کرده که کاربران می‌توانند در تاریخ ۱۹ مرداد منتظر رونمایی از نسل بعدی این گوشی‌ها باشند. طبق رندرهای فاش شده، گلکسی زد فلیپ ۴ از یک نمایشگر امولد ۶.۷ اینچی با وضوح +FHD، نمایشگر بیرونی ۲.۱ اینچی، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ و باتری ۳،۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فست شارژ ۲۵ واتی بهره می‌برد.

در سمت مقابل زد فولد ۴ احتمالا مجهز به نمایشگر داخلی ۷.۶ اینچی و نمایشگر خارجی ۶.۲ اینچی AMOLED  با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز خواهد بود و در داخل آن از تراشه اسنپدراگون ۸  نسل ۱ پلاس در کنار  ۱۲/۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده خواهد شد. ظرفیت باتری آن هم احتمالا ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد بود که‌ با فناوری شارژ ۴۴ وات شارژ خواهد شد. 

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید