آموزش تنظیم زمان خواب رایانه شخصی روی ویندوز - تکفارس 
آموزش تنظیم زمان خواب رایانه شخصی روی ویندوز - تکفارس 

آموزش تنظیم زمان خواب رایانه شخصی روی ویندوز

مهدی ملکی
۴ آذر ۱۴۰۱ - 10:09
ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۰ و ۱۱ روش‌های مختلفی را برای خاموش کردن رایانه شخصی شما پیشنهاد می‌دهند. حالت خواب یا Sleep یکی از رایج‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود که در آن می‌توانید مقدار زمان فعال بودن پیش از به خواب رفتن رایانه را مشخص کنید.

حالت خواب شبیه این است که کامپیوتر خود را روی حالت توقف قرار دهید. همه چیز در مکان خودش باز می‌ماند در حالی که دستگاه وارد فاز استفاده از انرژی اندک می‌شود.

ویندوز به صورت خودکار از حالت خواب برای صرفه‌جویی در انرژی بعد از ورود رایانه شخصی شما به شرایط کاری پایین استفاده می‌کند. شما می‌توانید زمان مورد نیاز برای ورود به این حالت را شخصاً تعریف کنید که ما در این‌جا به آن خواهیم پرداخت.

ابتدا روی منوی استارت کلیک و گزینه تنظیمات را که دارای آیکون چرخ دنده است، انتخاب کنید. می‌توانید با فشردن میانبر Windows + i روی صفحه کلید، همین کار را انجام دهید.

سپس گزینه System را از پنجره Settings انتخاب کنید. روی گزینه Power & Sleep در نوار کناری کلیک کنید. اگر روی یک رایانه رومیزی از ویندوز استفاده می‌کنید، گزینه When Plugged In را در هر دو قسمت Screen و Sleep خواهید دید. در صورتی که از یک لپ تاپ یا تبلت استفاده می‌کنید، در بخش دوم عبارت On Battery Power را می‌بینید.

به هر حال شما باید از منوی باز شونده مدت زمان مورد نظر خود را انتخاب کنید. از ۲ دقیقه الی ۱ ساعت، کدام را در نظر دارید؟ همین! حالا رایانه شخصی شما زمانی وارد حالت خواب می‌شود که قبلاً تنظیم کرده‌اید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.