اولین پیروزی توییتر در برابر ایلان ماسک رقم خورد - تکفارس 
اولین پیروزی توییتر در برابر ایلان ماسک رقم خورد - تکفارس 

اولین پیروزی توییتر در برابر ایلان ماسک رقم خورد

افشین نوری
۲۹ تیر ۱۴۰۱ - 19:30
ایلان ماسک

بعد از انصراف ایلان ماسک از خرید توییتر، این شرکت علیه او شکایت کرد و حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که توییتر توانسته قاضی دادگاه را راضی به برگزاری جلسه سریع درباره این موضوع بکند‌. ظاهرا قاضی دادگاه گفته است که با توجه به ضرر احتمالی توییتر از این قضیه لازم است که هر چه سریع‌تر جلسه‌ای با حضور طرفین دعوا برگزار شود. 

ایلان ماسک بعد از پیشنهاد خرید توییتر به ارزش ۴۴ میلیارد دلار اعلام کرد که تعداد اکانت‌های فیک ‌توییتر برخلاف تصور اولیه‌اش بسیار بیشتر از ادعای مدیران توییتر است و بنابراین از این شرکت درخواست کرد که اسناد کافی را برای اثبات ادعای خود ارائه کند. 

با این حال، توییتر تلاش کرد با ارائه مدارکی ثابت کند که تعداد اکانت‌های فیک شبکه اجتماعی‌اش کمتر از ۵ درصد است، اما ظاهرا این مدارک برای قانع کردن ایلان ماسک کافی نبودند و او سرانجام تصمیم‌ گرفت از خرید توییتر انصراف بدهد‌.

حالا توییتر امیدوار است که با شکایت علیه ماسک، او را مجبور به خرید این شرکت بکند و در اولین اقدام خود از دادگاه خواسته است که برای جلوگیری از افزایش زیان وارده بر این شرکت جلسه رسیدگی را هرچه زودتر برگزار کند. 

قاضی دادگاه Delaware با تقاضای توییتر موافقت کرده است و تاریخ اولین جلسه دادگاه را برای ماه اکتبر تنطیم کرده است. این در حالیست که وکلای ماسک از دادگاه خواسته بودند که این اتفاق سال آینده بیفتد. قاضی دادگاه همچنین تعداد جلسات رسیدگی به این شکایت را ۵ روز اعلام ‌کرده است. 

وکلای ماسک‌ معتقدند که توییتر با درخواست زودتر برگزار شدن دادگاه به‌دنبال مخفی کردن حقیقت است و این شرکت نمی‌خواهد درباره تعداد اکانت‌های فیک ‌شبکه اجتماعی خود  شفاف‌سازی کند. 

در هر حال باید منتظر ماند و دید نتیجه‌ی این دعوای حقوقی به کجا ختم‌ می‌شود و چه کسی برنده این‌ میدان می‌شود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید