کوالکام تراشه‌های اسنپدراگون W5 نسل ۱ و W5+ نسل ۱ را معرفی کرد - تکفارس 
کوالکام تراشه‌های اسنپدراگون W5 نسل ۱ و W5+ نسل ۱ را معرفی کرد - تکفارس 

کوالکام تراشه‌های اسنپدراگون W5 نسل ۱ و W5+ نسل ۱ را معرفی کرد

افشین نوری
۲۹ تیر ۱۴۰۱ - 08:03
کوالکام

کوالکام سرانجام از تراشه‌های اسنپدراگون W5 نسل ۱ و W5+ نسل ۱ رونمایی کرد. این تراشه‌ها با استفاده از فناوری ۴ ناتومتری ساخته‌شد‌اند و قرار است در داخل ساعت‌های هوشمند به کار گرفته شوند‌. 

به گفته کوالکام این تراشه‌ها ۲ برابر سریع‌تر از اسنپدراگون Wear 4100+ هستند و مصرف انرژی آن‌ها نصف شده است. مدل W5+ قادر است مصرف باتری ساعت هوشمند را تا ۵۰ درصد کاهش دهد‌. کوالکام همکاری نزدیکی با گوگل برای بهینه‌سازی نرم‌افزار Wear OS برای تراشه‌های جدیدش داشته است. 

کوالکام

اما بین مدل‌های W5 و W5+ تفاوت‌‌هایی وجود دارد و آن این است که مدل پلاس از یک کمک‌پردازنده AON استفاده می‌کند. در واقع تراشه اسنپدرگون W5 نسل ۱ برای استفاده در ساعت‌هایی طراحی شده که زیاد نیاز به کاهش مصرف انرژی ندارند.

کمک‌پردازنده W5+ عمدتا برای انجام کارهای پس‌زمینه استفاده خواهد شد. این پردازنده همچنین از حالت‌های کم‌مصرف بلوتوث ۵.۳، وای‌فای و GNSS پشتیبانی می‌کند و می‌تواند حالت‌های جدید Deep Sleep و Hibernate را اجرا کند. 

کوالکام

تراشه W5+ نسل ۱ دارای ۴ هسته پردازشی Cortex A53 و یک هسته Cortex M55 است و واحد گرافیکی آن A702 با سرعت کلاک ۱ گیگاهرتز است. این تراشه از حافظه رم LPDDR4 پشتیبانی می‌کند و مجهز به یک واحد یادگیری ماشین به نام U55 نیز است.  ‌

ظاهرا شرکت‌های Mobvoi و اوپو اولین شرکت‌های خواهند بود که از تراشه‌های جدید کوالکام در ساعت‌های هوشمند آینده خود استفاده خواهند کرد. ساعت اوپو واچ ۳ احتمالا اواخر این ماه با یکی از این تراشه‌های فوق معرفی خواهد شد. 

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید