جعبه گشایی ناتینگ فون ۱ [تماشا کنید] - تکفارس 
جعبه گشایی ناتینگ فون ۱ [تماشا کنید] - تکفارس 

جعبه گشایی ناتینگ فون ۱ [تماشا کنید]

مهدی ملکی
۲۸ تیر ۱۴۰۱ - 13:25
ناتینگ فون ۱

ناتینگ از پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸G و ۸ گیگابایت رم در طراحی گوشی استفاده کرده است. پردازنده ناتینگ فون ۱ در برابر تراشه‌های به کار رفته در گلکسی S22 و آیفون ۱۳ حرفی برای گفتن ندارد.

با این وجود ناتینگ فون ۱ مسلماً قرار نیست در مقابل آیفون ۱۳ پرو یا گلکسی S22 اولترا به رقابت بپردازد‌، چرا که اصلاً چنین تلاشی نمی‌کند. ناتینگ فون ۱ در نگاه اول گوشی خوبی است، نه به خاطر این که سعی می‌کند تمام ویژگی‌های کاربردی را در خود جای دهد بلکه آن‌ها را عمداً از قلم می‌اندازد.

هر دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دستگاه تلاش می‌کنند تنها مواردی را در اختیار شما قرار دهند که برای کارهای روزمره مناسب هستند. بسیار نادر است که اولین گوشی یک شرکت با این سطح از کیفیت عرضه شود. همچنین فون ۱ در بنچمارک‌ها اندکی پایین‌تر از گوشی‌هایی مثل پیکسل ۶ یا ۶ پرو عمل می‌کند.

گوشی مورد بحث از سیستم عامل اندروید ۱۲ و یک رابط کاربری شخصی‌سازی شده مینیمال بهره می‌برد. رابط کاربری ناتینگ سرعت بالایی دارد و خوشبختانه درون آن خبری از نرم‌افزارهای پیش‌فرض شرکت‌های شخص ثالث نیست.

همچنین ناتینگ برخلاف اکثر شرکت‌ها سعی نکرده نسخه کلاینت ایمیل یا مرورگر مختص خود را درون گوشی جای دهد. در واقع همه اپلیکیشن‌های سیستم، نرم‌افزارهای پیش‌فرض گوگل هستند. زبان طراحی مینیمال دستگاه به خوبی جواب داده و باعث می‌شود احساس کنید با دستگاهی کارآمد رو به رو هستید.

باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت دستگاه اجازه می‌دهد یک روز کامل را تحت استفاده عادی بدون نیاز به شارژ مجدد سپری کنید. با استناد به تست‌های منبع بعد از یک ساعت استریم ویدیو در یوتیوب با اتصال وای فای، شارژ باتری به ۹۳ درصد و بعد از یک ساعت دیگر، به ۸۳ درصد کاهش پیدا می‌کند.

ناتینگ فون ۱ از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. این نرخ شارژ می‌تواند ۵۰ درصد ظرفیت باتری را طی کمتر از ۳۰ دقیقه، پر کند. مانند اپل، سامسونگ و گوگل، درون گوشی خبری از آداپتور شارژ نیست. یکی دیگر از اقدامات ناتینگ که همتایان باسابقه‌ترش مدت‌ها است روی محصولات بالارده خوب به کار می‌گیرند، حذف جک هدفون تلقی می‌شود که در این‌جا هم شاهدش هستیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید