یوتیوب حالا اجازه می‌دهد یک چپتر را پشت سر هم تماشا کنید - تکفارس 
یوتیوب حالا اجازه می‌دهد یک چپتر را پشت سر هم تماشا کنید - تکفارس 

یوتیوب حالا اجازه می‌دهد یک چپتر را پشت سر هم تماشا کنید

مهدی ملکی
۲۸ تیر ۱۴۰۱ - 14:18
یوتیوب

حدود یک ماه پیش بود که یوتیوب اجازه داد کاربران یک ویدیو را روی حلقه تکرار قرار داده و آن را بی‌نهایت بار پشت سر هم تماشا کنند. حالا با به‌روزرسانی جدید این شبکه اجتماعی گوگل، شما می‌توانید همین رویه را روی یک چپتر ویدیو اتخاذ کنید.

یوتیوب این ویژگی را با دکمه Loop در اختیار کاربران قرار داده است. قبلاً شما در بخش Chapters به گزینه اشتراک‌گذاری دسترسی داشتید و می‌توانید قسمت‌های خاصی از ویدیو را برای کاربران دیگر ارسال کنید. این قابلیت حلقه اخیراً در دسترس قرار گرفته و برای اولین بار است که شاهد چنین چیزی هستیم. پیش‌تر در ماه ژانویه سال جاری میلادی شنیده بودیم که یوتیوب مشغول کار روی این ویژگی است.

چندین نفر از نویسندگان رسانه Android Police این قابلیت را روی پلتفرم‌های موبایل و دسکتاپ مشاهده کرده‌اند پس این به‌روزرسانی در سمت سرور انجام شده و احتمالاً به زودی برای همه در دسترس قرار خواهد گرفت. برای فعال کردن این ویژگی، به قسمت Chapters ویدیویی مراجعه کنید که این بخش را دارا است و سپس گزینه تکرار با آیکون «دو کمان» قابل استفاده خواهد بود.

یوتیوب

اگر حین مشاهده یک چپتر روی این آیکون کلیک کنید، چپتر فوراً از ابتدا آغاز می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد یوتیوب در حال کار روی یک رابط کاربری جدید برای اپلیکیشن موبایل خود است. به نظر می‌رسد که در رابط جدید از دکمه‌هایی با گوشه‌های گرد شده استفاده شده است.

گوگل به طور پیوسته طی سال‌های گذشته اپلیکیشن تلویزیون‌های هوشمند یوتیوب را بهبود داده است. با وجود تمام پیشرفت‌های ایجاد شده، اعمالی مانند لایک کردن ویدیوها، خواندن توضیحات یا به اشتراک‌گذاری ویدیوها با دوستان و خانواده هنوز هم چندان خوشایند نیست.

دلیل اصلی این ماجرا به این موضوع باز می‌گردد که ریموت تلویزیون‌ها برای ناوبری در اپلیکیشن‌ها مناسب نیست. گوگل برای حل این مشکل، از این پس اجازه می‌دهد گوشی خود را تبدیل به نمایشگر دوم یوتیوب کرده و از این طریق، با تجربه کاربری بهتری کلنجار بروید.

همان‌گونه که انتظار می‌رود، ارتقای کلی تجربه کاربری یوتیوب در تمام پلتفرم‌ها ادامه دارد. برای مثال مدتی پیش این شرکت سرانجام قابلیت دسترسی سریع به بخش‌های مهم یک ویدیو را عرضه کرد. این قابلیت در قالب یگ گراف پربازدیدترین بخش‌های ویدیو را به شما نشان خواهد داد تا در صورت تمایل بتوانید به آن‌ها بخش مراجعه کنید.

مدتی پیش هم طی کنفرانس I/O 2022 گوگل، شاهد رونمایی از چندین و چند ویژگی جدید بودیم. شرکت مادر یوتیوب در این رویداد تایید کرد که با اضافه شدن متن و ترجمه خودکار به ویدیوها، یوتیوب از این پس تمرکز بیشتری را روی توضیحات منعطف می‌کند.

منبع: Android Police

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید