اپل از همین حالا کار روی نسل دوم هدست‌هایش را آغاز کرده است - تکفارس 
اپل از همین حالا کار روی نسل دوم هدست‌هایش را آغاز کرده است - تکفارس 

اپل از همین حالا کار روی نسل دوم هدست‌هایش را آغاز کرده است

مهدی ملکی
۲۸ تیر ۱۴۰۱ - 12:42
هدست واقعیت مجازی اپل

به نظر می‌رسد که اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل که از آن با نام «اپل گلس» هم یاد می‌کنند، اوایل سال بعد میلادی معرفی شود. با این حال حتی همین حالا هم گمانه‌زنی درباره نسل دوم هدست‌های این شرکت آغاز شده است. به نظر می‌رسد که اپل یک سال بعد از عرضه اولین هدست خود، نسل دوم آن را هم معرفی کند.

طبق گزارش ETNews، تامین کنندگان هدست واقعیت مجازی/افزوده اپل سعی دارند تولید آن را از سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی آغاز کنند، بنابراین به احتمال بسیار زیاد ما در سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ میلادی شاهد محصول بزرگ بعدی این شرکت خواهیم بود.

محصول اپل برخلاف متا که شدیداً روی تجربه واقعیت مجازی متمرکز است، روی یک تجربه تعمیم یافته مبتنی خواهد بود.

احتمالاً واقعیت مجازی آشناترین بخش از واقعیت تعمیم یافته برای مردم است. در مبحث واقعیت تعمیم یافته، واقعیت مجازی تنها بخش این فناوری است که شما را کاملاً از واقعیت و دنیای واقعی جدا می‌سازد.

واقعیت افزوده برخلاف واقعیت مجازی، شما را از جهان واقعی جدا نمی‌کند. در عوض، واقعیت افزوده تجربه شما از جهان واقعی را از طریق تصاویر و اصوات دیجیتال، ارتقا می‌دهد.

واقعیت ترکیبی یا آمیخته در نگاه اول شباهت زیادی با واقعیت افزوده دارد. همان‌طور که از نام آن مشخص است، این فناوری، جهان واقعی و مجازی را ترکیب می‌کند. تفاوت اصلی میان واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی، سطح آگاهی واقعیت ترکیبی از جهان واقعی به اندازه‌ای است که واقعیت افزوده آن را ندارد.

این دو مفهوم، زنجیره‌ای از یک مقوله هستند اما اگر بدانید به دنبال چه چیزی هستید، تشخیص واقعیت ترکیبی برای شما آسان‌تر می‌شود.

تجربه‌های واقعیت ترکیبی اشیای دیجیتال را با دنیای واقعی ادغام می‌کنند بنابراین به نظر می‌رسد آن‌ها واقعاً آن‌جا حضور دارند. اشیای مجازی اغلب پشت اشیای جهان واقعی جای می‌گیرند و حتی قادر به پیروی از نورپردازی و سایه‌های ایجاد شده و اعمال آن‌ها روی خودشان هستند.

این شرکت کوپرتینو انتظار ندارد که اولین نسل از این هدست‌ها با توجه به قیمت بسیار بالا (احتمالاً بیش از ۱۰۰۰ دلار) سریعاً مورد توجه قرار گرفته یا سهم عظیمی از بازار را تصاحب کند. در حقیقت این دستگاه در وهله اول توسعه دهندگان و علاقه‌مندان شدید این حوزه را هدف قرار خواهد داد. خوشبختانه طبق گزارش‌های غیررسمی اپل افزون بر این دستگاه، روی یک هدست پیشرفته‌تر با قیمت کمتر هم مشغول کار است که اتفاقاً ویژگی‌های بیشتری هم خواهد داشت.

منظور ما از این خبر اشاره به همین هدست بود. ظاهراً نسل دوم هدست‌های واقعیت آمیخته اپل همراه با ویژگی تماس صوتی، دوربین‌های فوق HD و طراحی سبک‌تری معرفی خواهد شد. پیش‌تر تایید توسط منابع غیررسمی تایید شده که Innotek Arm شرکت ال جی مسئولیت تامین دوربین و حسگرهای این هدست را به عهده خواهد داشت.

گزارش‌های دیگر پیشنهاد می‌کنند که اولین محصول سرگرمی محور اپل شامل نمایشگر OLED، یک تراشه قدرتمند M2 و حداکثر ۱۶ گیگابایت رم خواهد بود. تراشه M2 مدتی پیش حین رونمایی از مک بوک ایرهای جدید، معرفی شد و نشان داد که اپل هنوز هم در مسیر درستی قدم برمی‌دارد. این هدست همچنین به سیستم عامل realityOS یا rOS مجهز خواهد بود. به نظر شما محصول بعدی اپل می‌تواند همان انقلابی را شعله‌ور کند که معرفی اولین آیفون آغاز کرد؟

منبع: Next Pit

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید