کاربران ناتینگ فون ۱ از مشکل صفحه آن شاکی هستند - تکفارس 
کاربران ناتینگ فون ۱ از مشکل صفحه آن شاکی هستند - تکفارس 

کاربران ناتینگ فون ۱ از مشکل صفحه آن شاکی هستند

مهدی ملکی
۲۸ تیر ۱۴۰۱ - 11:16
ناتینگ فون ۱

به نظر می‌رسد نمایشگر گوشی ناتینگ فون ۱ که به تازگی عرضه شده، دارای مشکلاتی است که اکنون کاربران اولیه این دستگاه با آن‌ها مواجه شده‌اند.

خریدارانی که دستشان به محصول جدید ناتینگ رسیده، ادعا می‌کنند که یک هاله سبز رنگ و همچنین پیکسل‌های مرده در اطراف دوربین سلفی تجمع یافته‌اند. یک کاربر توییتر که ناتینگ فون ۱ را از فروشگاه فلیپ کارت در کشور هندوستان تهیه کرده، به وجود این رنگ سبز اشاره کرده است. کاربران دیگر در نقاط مختلف جهان با تایید صحبت‌های او، به وجود نقاط سبز رنگ در قسمت‌های مختلف نمایشگر ناتینگ فون ۱ استناد کرده‌اند.

رسانه Beebom نیز روی توییتر گزارش کرده دستگاهی که برای بررسی در اختیار آن‌ها قرار گرفته، تنها طی سه ساعت با مشکل پیکسل‌های سوخته مواجه شده است. البته این رسانه تنها کسی نیست که دست به گزارش چنین مشکلی زده و حداقل تا زمان نگارش این خبر، یک نفر دیگر هم روی توییتر به او ملحق شده است.

ناتینگ فون ۱

پشتیبانی ناتینگ روی توییتر وجود این مشکل را تایید کرده اما هنوز مشخص نیست که علت آن چیست؛ آیا کاربران باید منتظر یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری باشند یا دلیل این اتفاق به بخش‌های سخت‌افزاری دستگاه مرتبط است؟ به هر حال رنگ سبز نمایشگر منحصر به ناتینگ فون ۱ نیست. این مشکل قبلاً روی گوشی‌های گلکسی نوت ۲۰، گلکسی S20، وان پلاس نورد، وان پلاس ۸ پرو و … هم رخ داده است.

بسیاری از این گوشی‌ها با دریافت به‌روزرسانی نرم‌افزاری، به حالت عادی بازگشته اند و انتظار می‌رود که ناتینگ نیز با عرضه یک به‌روزرسانی یا حتی در نهایت، جایگزینی گوشی‌های معیوب، ماجرا را خاتمه دهد.

فون ۱ دومین محصول این استارتاپ واقع در لندن است. شرکت ناتینگ پیش‌تر با معرفی ایر ۱، اولین قدم خود در بازار فناوری‌های هوشمند را در زمینه ایربادهای بی‌سیم برداشته بود.

فون ۱ از لحاظ زبان طراحی از همان مولفه‌هایی استفاده می‌کند که در ایر ۱ دیده می‌شود. اگرچه نتیجه تلاش ناتینگ برای ساخت گوشی، یک محصول پرچم‌دار نیست اما ما با یک دستگاه میان‌رده زیر ۵۰۰ دلار طرف هستیم که مشخصات فنی قابل توجهی دارد.

ناتینگ این دستگاه را به گونه‌ای طراحی کرده که ظاهرش از تمام زوایا، در میان سایر گوشی‌های هوشمندی که تاکنون عرضه شده‌اند، متمایز باشد. فارغ از نوارهای نورانی موجود روی درب پشتی و طراحی نیمه‌شفاف آن، ناتینگ فون ۱ مستقیماً از فرم فاکتور آیفون الهام گرفته است.

مسلماً ناتینگ به دنبال جلب بیشترین توجهات با پایین نگه داشتن قیمت تا جای ممکن بوده است. پنل پشت و جلوی دستگاه از استاندارد گوریلا گلس ۵ بهره می‌برند و حداقل از این نظر، سعی شرکت بر پایین نگه داشتن هزینه ساخت، به نتایج منفی منتهی نشده است. همچنین ناتینگ برای استفاده از مواد بازیافت شده متحمل زحمت زیادی شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مشکل اخیر فون ۱، تکفارس را دنبال کنید.

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید