هواوی به دنبال توسعه شبکه ۵.۵G با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است - تکفارس 
هواوی به دنبال توسعه شبکه ۵.۵G با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است - تکفارس 

هواوی به دنبال توسعه شبکه ۵.۵G با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است

افشین نوری
۲۸ تیر ۱۴۰۱ - 08:54
هوآوی

هواوی در هفته جاری یک رویداد بزرگ به نام Win-Win Innovation Week برگزار کرد و در آنجا از برنامه‌های خود برای توسعه شبکه ۵.۵G گفت. یکی از مدیران این شرکت به نام Wang Tao گفت که توسعه فناوری ۵.۵G باعث خواهد شد تا مردم ارتباطات بسیار سریع و آنی در دنیای مجازی با یکدیگر داشته باشند‌ و از سرعت بسیار بالای ۱۰ گیگابیت بر ثانیه بهره ببرند. 

به گفته هواوی، فناوری ۵.۵G نه‌تنها طیف وسیعی از امواج را پوشش خواهد داد بلکه بازدهی بسیار بالایی نیز خواهد داشت و باعث ایجاد تحول عظیمی در بخش کسب‌وکارها خواهد شد، بطوریکه ما شاهد ظهور کسب‌وکارهای نوآورانه جدید خواهیم بود‌. 

هواوی سال گذشته گفته بود که فناوری ۵.۵G باید در شش بخش باعث ایجاد تغییراتی بشود که شامل بازسازی طیفی، بهبود uplink، ارتقا فناوری اینترنت اشیا، یکپارچکی synaesthesia، بهبود در شبکه خودران L4 و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود. از طرفی، ظرفیت این شبکه باید تا ۱۰ برابر افزایش یابد و دقت آن تا حد سانتی‌متر بهبود یابد. 

فناوری ۵.۵G درواقع نسل بعدی ارتباطات بی‌سیم خواهد بود و از آنجائیکه بر پایه شبکه ۵G شکل خواهد گرفت لازم خواهد بود که با همه دستگاه‌های ۵G سازگار باشد. 

به گفته هواوی، این فناوری باید قادر به استفاده از باند فرکانسی زیر ۱۰۰ هرتز باشد و انعطاف‌پذیری بسیار بالایی در این بخش داشته باشد. این فناوری همچنین تمرکز خود را روی توسعه عمودی صنایع خواهد گذاشت تا دریچه‌های جدیدتری را به روی آن‌ها بگشاید. 

هواوی در حال حاضر یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان تجهیزات شبکه در دنیاست و باید منتظر بمانیم و ببینیم این شرکت برای توسعه شبکه ۵.۵G چه ایده‌هایی در سر دارد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید