معرفی بهترین موزه های جهان به همراه تور مجازی - تکفارس 
معرفی بهترین موزه های جهان به همراه تور مجازی - تکفارس 

معرفی بهترین موزه های جهان به همراه تور مجازی

سپهر بندزر
۳۰ تیر ۱۴۰۱ - 09:34
بهترین موزه های جهان

چه علاقه‌مند به هنر باشید یا تشنه تاریخ، موزه های خارق‌العاده‌ای در سراسر جهان ساخته شده‌اند که حداقل یکبار باید از آنها دیدن کنید. زیباترین موزه‌های جهان و گالری‌های ارزشمند، خاطرات فراموش‌نشدنی را در ذهن بازدیدکنندگان ثبت می‌کنند و از طرفی با تور مجازی به حفظ منابع و مجموعه‌های هنری خود برای نسل آینده نیز اهمیت می‌دهند.

به همین دلیل، ما فهرست ۱۰ موزه معروف و خاص را از کشورهای مختلف جهان جمع‌آوری کرده‌ایم که به نقطه‌ای از اسرار هنری تبدیل شده‌اند و هنرمندان بسیاری برای الهام گرفتن از آثار و تابلوها به این گالری‌ها و موزه‌ها سفر می‌کنند.

بااین‌حال، اگر فکر می‌کنید که زمان کافی برای سفر به چنین مکان‌هایی را ندارید، باید خاطرنشان کنم که تورهای مجازی یکی از امکانات جدید در دوران کرونا هستند و با اینکه هیچ‌وقت جایگزین مناسبی برای بازدید حضوری نمی‌شوند ولی می‌توانند برای افراد بسیاری کاربردی باشند.

موزه Rijksmuseum در آمستردام

rijkmuseum

موزه Rijksmuseum در قلب آمستردام هلند قرار دارد و به‌عنوان یکی از نوسازترین موزه‌ها و مؤسسه‌های هنری جهان شناخته می‌شود. این هتل برای اولین‌بار در سال ۱۸۰۰ و با نام Nationale Kunstgalerij شروع به فعالیت کرد. در آن دوره، خانه Huis ten Bosch بود ولی در سال ۱۸۰۸، موزه به آمستردام منتقل شد.

اکنون نیز، این موزه از موجودی یک میلیون شی جمع‌آوری‌شده، بیش از ۸۰۰۰ شی هنری و تاریخی را در نمایش عموم قرار داده که متعلق به سال‌های ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ هستند و تابلوهای خاصی مانند پرتره ونگوگ و تابلو night watch از آثاری هستند که هیچ طرف‌داری نباید آنها را از دست بدهد.

بااین‌حال، اگر زمان کمی را برای بازدید از این موزه در نظر گرفته‌اید، می‌توانید با قدم‌زدن در تالار افتخار از هنرهای بی‌نظیر هلند و تاریخ آن آگاه شوید.

وب سایت رسمی: Rijksmuseum

تور مجازی: اینجا


موزه پرادو در مادرید اسپانیا

prado museum

ساختمان این موزه که امروزه منزل Museo Nacional Del prado است، توسط معماری به نام Juan de Villanueva، در سال ۱۷۸۵ طراحی و سپس توسط شاه چارلز سوم به‌عنوان کابینه تاریخی ساخته شد.

معرفی ۲۰ جاذبه شگفت انگیز غارنوردی جهان

هرچند، هدف نهایی این ساختمان برای فرمانروایی پسر ارشد او انتخاب شده بود ولی شاه فردیناند هفتم مشوق همسرش ملکه ماریا ایزابل شد تا درهای این بنای تاریخی را برای بازدید عموم و در سال ۱۸۱۹ باز کند. امروزه، این موزه تاریخی یکی از مکان‌های معروف دنیا است که از آثار گران‌بهای هنرمندانی مانند فرانسیسکو گویا، هیرونیموس بوش، ال گرسو ، پاول روبنز، تیتیان و دیگو ولازکواز نگهداری می‌کند و از ۳ میلیون بازدیدکننده حضوری و ۱۰ میلیون بازدیدکننده آنلاین استقبال می‌کند.

وب سایت رسمی: Perado

تور مجازی: اینجا


موزه هنر مدرن در نیویورک

modern art موزه

ساختمان موزه هنر مدرن آمریکا یا موما، در ابتدا به‌ جهت مؤسسه آموزشی تأسیس شده بود و اکنون به‌عنوان پیشروترین موزه فعال در زمینه هنر مدرن شناخته می‌شود.

این موزه شاخص، با تأکید بر هدف خود مبنی بر نمایش هنر مدرن، تمامی مجموعه تابلوها، آثار احیا شده و مواردی که بر پیچیدگی الگوی این زمینه از هنر تأکید دارند و به آن قوت می‌بخشند را در خود نگه داشته و با جذب بازدیدکننده از سراسر این کره خاکی باعث محبوبیت دوچندان خود شده است.

به‌علاوه، موزه موما مجموعه در حال رشدی، بالغ بر ۱۵۰۰۰۰ نقاشی، مجسمه‌ها و طراحی اشیا دارد که به همراه ۲۲۰۰۰ فیلم، ویدئو، فعالیت‌های رسانه‌ای، دست‌نوشته و اسناد تاریخی به‌عنوان بزرگ‌ترین منبع آثار هنرهای مدرن شناخته می‌شود.

آثار جمع‌آوری‌شده معروف این موزه شامل تابلو شب پرستاره ونسون ونگوگ، تابلو Les Demoiselles d Avignon از پابلو پیکاسو ، سوپ Campbells از Andy Warhol و پرتره Frida Kahlo است.

وب سایت رسمی: MOMA

تور مجازی: اینجا


موزه واتیکان در شهر واتیکان ایتالیا

vatican museum

درحالی‌که واتیکان خانه کاتولیک‌های رومانی، اعضای این گروه و مقام بلند بالای پاپ است، ولی این شهر کوچک که در وسط رم قرار گرفته، منبع غنی از جاذبه‌های فرهنگی است که بازدیدکنندگان کشورهای مختلف را با هر دین و مذهبی به بازدید از آثار خود دعوت می‌کند.

بازدید از شهر واتیکان بدون گشت‌وگذار در موزه‌های این شهر تکمیل نمی‌شود و این مکان‌های فرهنگی و تاریخی، مجموعه‌های گسترده‌ای از تابلوها و آثار مرتبط به کلیساهای کاتولیک، سازه‌های دستی نوساز شده رومانیایی و شاهکارهای عهد رنسانس را پیش روی چشمان شما به نمایش می‌گذارند.

بسیاری از گردشگرانی که به بازدید از موزه‌های واتیکان می‌روند، از کلیسای کوچک سیستین به‌خاطر تابلوهای فوق‌العاده ارزشمند و معروف آن نیز بازدید می‌کنند.

وب سایت رسمی: Vatican Museums

تور مجازی: اینجا


موسسه Smithsonian در واشینگتون آمریکا

Smithsonian

مؤسسه smithsonian، بزرگ‌ترین موزه آموزشی و تحقیقاتی جهان با ۱۹ موزه و باغ‌وحش ملی است. این مؤسسه در سال ۱۸۴۶ و با بودجه جیمز اسمیدسون ساخته شد. خواسته و حرف سنجیده او نیز زیر نام مؤسسه نوشته شده که به شرح ذیل است.

اگر یک دقیقه از وقت روزانه و شبانه خود را صرف بازدید از اشیا مختلف تاریخی کنیم، در ده سال تنها ۱۰ درصد از تمامی آنها را دیده‌ایم. به همین دلیل، بهتر است تا بادقت به یک یا دو موارد قابل بازدید در چند موزه نگاه کنیم تا از یادآوری و درک بهتر آنها لذت ببریم.

هواپیمای ساخته شده توسط برادران رایت، Spirits of st . louis و مدل بخش فرماندهی آپولو یازده نیز در موزه ملی هوا فضای این مؤسسه قرار دارند که بازدیدکنندگان بسیاری از آن استقبال می‌کنند.

وب سایت رسمی: Smithsonian Institution

تور مجازی: اینجا


موزه Hermitage در سن پترزبورگ روسیه

hermitage gallery

دومین موزه بزرگ جهان که Hermitage نام دارد در سال ۱۷۶۴ تأسیس شده و ملکه کاترین مجموعه ارزشمندی را از تاجری به نام جوهان ارنست گوتزکووسکی دریافت کرد. امروزه، این موزه شامل ۳ میلیون اثر هنری و تصنعی فرهنگ جهان است.

این موزه محل نگهداری نقاشی‌ها، آثار گرافیکی، سازه‌های دستی، آثار تصنعی باستان‌شناسی و آثار مرتبط به مدال شناسی و سکه‌شناسی است. مجموعه شش ساختمان تاریخی دیگر نیز در امتداد خاک‌ریز عمارت زمستان و اقامتگاه سابق پادشاهان روسیه قرار دارد.

شاهکار گالری اتاق‌های طلایی از اوراسیا و دریای سیاه از مواردی هستند که از ارزش بالایی در هنر برخوردارند و کماکان افراد بسیاری از آن استقبال می‌کنند.

وب سایت رسمی: State Hermitage Museum

تور مجازی: اینجا


گالری های Uffezi در فلورانس ایتالیا

uffezi gallery   تور مجازی

گالری‌های یوفیزی فلورانس، طبقه اول و دوم یک ساختمان بزرگ را اشغال کرده‌اند که در سال‌های ۱۵۶۰ تا ۱۵۸۰ توسط جورجیا واساری طراحی و ساخته شده است. این گالری به‌خاطر مجموعه‌های برجسته و سازه‌های دستی و نقاشی‌های قرون‌وسطی تا قرون پیشرفته معروف شده و مجموعه نقاشی‌های قرن چهاردهم و دوره رنسانس به معنای واقعی شاهکار هستند.

به‌علاوه، این گالری مجموعه‌ای از مجسمه‌های باستانی و فوق‌العاده گران‌بها را در خود جای می‌دهد که متعلق به خانواده مدیچی هستند که راهروهای این گالری‌ها را زینت می‌بخشند و شامل رونوشت‌هایی رومان باستان از دست سازه‌های یونان می‌شوند.

این موزه بیشتر به دلیل نقاشی هنرمندان ایتالیایی مانند: Giotto, Simone Martini, Piero della Francesca, Beato Angelico, Filippo Lippi, Botticelli, Mantegna, Correggio, Leonardo, Raffaello, Michelangelo and Caravaggio) و آثار قبلی هنرمندان آلمانی، هلند و فلمیش معروف است.

وب سایت رسمی: Uffezi Galleries

تور مجازی: اینجا


موزه بریتانیا در لندن

britain museum موزه     تور مجازی

موزه بریتانیای لندن در سال ۱۷۵۳ تأسیس و سپس در سال ۱۷۵۹ برای همگان باز شد. این ساختمان اولین موزه ملی است که تمامی زمینه‌های دانش بشریت را پوشش می‌دهد و از سراسر جهان بازدیدکننده می‌پذیرد. حدود ۸ میلیون شی هنری و تاریخی وصف نشدنی در این موزه قرار دارد و به ما اجازه می‌دهد تا در ابعاد فوق‌العاده فرهنگ انسان‌ها از جامعه‌های کوچک تا امپراتوری‌های بزرگ به گشت‌وگذار بپردازیم و شاهد تکامل آنها باشیم.

گالری آثار مصر، دومین مجموعه فوق‌العاده از اشیا تاریخی مصر را در خود نگهداری می‌کند که در سال ۱۹۶ قبل از میلاد مسیح ساخته شده‌اند.

وب سایت رسمی: British Museum

تور مجازی: اینجا

موزه متروپولیتن نیویورک

موزه  metropolitan nre york

موزه هنر متروپولیتن شهر نیویورک، به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه هنری ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود که اشیایی با سن بیش از ۵ هزار سال را از سراسر جهان جمع‌آوری کرده و به نمایش عموم گذاشته است. این موزه در دو بخش مهم نیویورک یعنی، خیابان Met fifth و Met Cloisters قرار گرفته و در سال ۱۸۷۰ تأسیس شده است. موزه متروپولیتن همواره به‌عنوان منبع ارزشمندی از گنجینه‌های تاریخی و کمیاب شناخته شده و هرروزه، با نمایش‌های بیشتر، رویدادها و ایده‌های جدید، باعث رشد و نمود پیوند هنر و فرهنگ می‌شود.

موزه متروپولیتن به نقاشی‌های اروپایی همانند: Botticelli, Rembrandt, Vermeer, Degas, Rodin و مجموعه‌های مصر و نقاشی‌های آمریکایی معروف است.

وب سایت رسمی: Metropolitan Museum of Art

تور مجازی: اینجا


موزه لوور فرانسه

موزه  louvre

با یکبار بازدید از مجموعه لوور و آثار فاخر، خواهید فهمید که می‌توانید در تاریخ کشورهای غربی، تمدن‌های باستانی و هنرهای میانه‌سال‌های ۱۸۴۸ سفر کنید و حتی از تاریخ و هنر دیگر کشورها مطلع شوید.

معماری ساختمان این کاخ که برای موزه لوور در نظر گرفته شده به قرن دوازدهم میلادی برمی‌گردد و به نوع خود همانند یک واحد درسی برای معماران و علاقمندان این حوزه است. از سال ۱۲۰۰ تا ۲۰۱۱، نوآورترین معماران موزه لوور را ساخته و توسعه داده‌اند. این اقامتگاه سلطنتی که تا سال ۱۸۷۰ به‌عنوان مقر قدرت شناخته شده، همچنین محل استقرار سران دولت فرانسه و یکی از پس‌زمینه‌های مهم تاریخ پاریس و فرانسه است.

آثاری مانند: لبخند ژوکوند و Winged Victory از تابلوها و مجسمه‌های فوق‌العاده معروف هستند که نظیر آنها در هیچ موزه و کشوری دیده نمی‌شود.

وب سایت رسمی:  Louvre

تور مجازی: اینجا


مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید