برای اولین در تاریخ اپ استور درآمد اپلیکیشن‌های غیرگیمینگ بیشتر از  بازی‌ها شد - تکفارس 
برای اولین در تاریخ اپ استور درآمد اپلیکیشن‌های غیرگیمینگ بیشتر از  بازی‌ها شد - تکفارس 

برای اولین در تاریخ اپ استور درآمد اپلیکیشن‌های غیرگیمینگ بیشتر از بازی‌ها شد

افشین نوری
۲۶ تیر ۱۴۰۱ - 08:16
اپل اپ استور

موسسه تحقیقاتی Sensor Tower در گزارش جدید خود به مورد جالبی در اپ استور اپل اشاره کرده است. طبق این گزارش، برای اولین بار از زمان راه‌اندازی اپ استور در سال ۲۰۰۸ درآمد اپلیکیشن‌های غیر گیمینگ این فروشگاه بیشتر از اپلیکیشن‌های گیمینگ شده است‌.

در این گزارش آمده است که پول خرج شده توسط کاربران در اپلیکیشن‌های غیرگیمینگ اپ استور از سال ۲۰۱۴ تا الان ۲ برابر شده است.

براساس این گزارش، در ماه گذشته ۵۰.۳ درصد پول خرج شده در اپ استور متعلق به اپلیکیشن‌های  بوده‌ است. تیک
تاک و نتفلیکس هم جزو این اپلیکیشن‌ها بوده‌اند‌ و بخش عمده‌‌ای از درآمدهای اپلیکیشن‌های غیر گیمینگ از راه دریافت هزینه اشتراک ماهانه از مشتریان‌شان بوده است. اپل نیز اخیرا توسعه‌دهندگان را تشویق به استفاده از مدل اشتراکی یا Subscription در اپلیکیشن‌های خودشان کرده است.

اپ استور

طبق گزارش Sensor Tower، در طول سه ماهه دوم امسال میانگین پول خرج شده در ۴۰۰ اپلیکیشن غیرگیمینگ اپ استور حدود ۱ میلیون دلار بوده است که رقم قابل توجهی است و حتی بهتر از آن اینکه، میانگین پول خرج شده در  ۶۱ اپلیکیشن غیرگیمینگ اپ استور ۱۰ میلیون دلار بوده است.

البته شرایط در پلی استور گوگل متفاوت از پلی استور اپل است و‌ اپلیکیشن‌های گیمینگ پلی استور همچنان از نظر درآمد دست برتر را نسبت به اپلیکیشن‌های غیرگیمینگ دارند‌؛ به بطوریکه در سه ماهه دوم امسال این عدد ۲.۳ میلیارد دلار در برابر ۱ میلیارد دلار بوده است. از طرفی، فقط ۳۰.۳ درصد پول‌های خرج شده در پلی استور متعلق به اپلیکیشن‌های غیرگیمینگ بوده است.

طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده است، کل پول خرج شده در اپ استور و پلی استور در نیمه اول ۲۰۲۲ به‌ترتیب ۴۱.۴ و‌ ۲۱.۳ میلیارد دلار بوده است که پلی استور کاهش ۷.۴ درصدی و اپ استور رشد ۲۲.۱ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده‌اند.

به نظر می‌رسد با فروکش کردن کرونا، کاربران دیگر علاقه‌ای به ماندن در خانه و گیم بازی کردن با گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ خود ندارند‌ و‌ حتی به نظر می‌رسد که میزان تماشای شبکه‌های استریم از طریق دستگاه‌های اندرویدی و آی او اس نیز روند نزولی پیدا کرده است.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید