ناسا تصاویر سیاره مشتری را از دید تلسکوپ جیمز وب منتشر کرد - تکفارس 
ناسا تصاویر سیاره مشتری را از دید تلسکوپ جیمز وب منتشر کرد - تکفارس 

ناسا تصاویر سیاره مشتری را از دید تلسکوپ جیمز وب منتشر کرد

افشین نوری
۲۵ تیر ۱۴۰۱ - 10:08
تلسکوپ جیمز وب

تلسکوپ جیمز وب اکنون وارد مرحله عملیاتی شده است و به‌تازگی اولین تصاویر باکیفیت از فضا را به زمین ارسال کرده است. علاوه بر این تصاویر، ناسا تصاویری که این تلسکوپ در زمان تست‌های تجهیزات خود از اجرام نزدیک به زمین ثبت کرده منتشر کرده است.

تلسکوپ جیمز وب

مدت زمان تست‌های تلسکوپ جیمز وب حدود ۶ ماه طول کشید و یکی از اجرامی تصاویر آن در طول این مدت ثبت شده مشتری است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، مشتری و قمر اروپا (سمت چپ) توسط ابزار NIRCam جیمز وب با فیلتر ۲.۱۲ میکرونی رویت شده است. لکه قرمز رنگ معروف این سیاره و همچنین نوارهای گازی اطراف آن به‌وضوح در این تصاویر دیده می‌شوند.

برایان هولر از دانشمدان ستاره‌شناسی گفته است که جیمز وب توانسته جزییات سیاره مشتری را با کیفیت بالایی ثبت کند و ما حالا نه‌تنها کهکشان‌های دور بلکه اجرام حاضر در کهکشان خودمان را نیز می‌توانیم با وضوح بالا مشاهده کنیم.

تلسکوپ جیمز وب

تلسکوپ جیمز وب همچنین توانسته اجرام متحرک را به‌خوبی ردیابی کند و توانایی آن در ثبت تصاویر اجرامی که با سرعتی نزدیک به سرعت مریخ حرکت می‌کنند بسیار عالی است. این تلسکوپ حتی در ردیابی سیارک‌هایی که با سرعت بالاتری حرکت می‌کنند عملکرد خوبی داشته است.

در هرحال به نظر می‌رسد همه ابزارهای تلسکوپ جیمز وب خوب کار می‌کنند و باید منتظر بمانیم و ببینیم این تلسکوپ در ادامه چه تصاویر جذابی از فضا ثبت می‌کند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید