اپل به کسی که بتواند Lockdown Mode را کرک کند ۲ میلیون دلار جایزه می دهد - تکفارس 
اپل به کسی که بتواند Lockdown Mode را کرک کند ۲ میلیون دلار جایزه می دهد - تکفارس 

اپل به کسی که بتواند Lockdown Mode را کرک کند ۲ میلیون دلار جایزه می دهد

افشین نوری
۲۵ تیر ۱۴۰۱ - 08:22
اپل Lockdown Mode

اپل به‌تازگی قابلیتی Lockdown Mode برای گوشی‌های آیفون ارائه کرده است که می‌تواند آن‌ها را در برابر حملات هک محافظت کند‌. این قابلیت امنیتی در واقع برای iOS 16 ارائه شده و برای مقابله با بدافزارهایی مثل پگاسوس طراحی شده است.  

حالا اپل گفته است برای کسی که بتواند Lockdown mode را کرک کند جایزه‌ای به مبلغ ۲ میلیون دلار خواهد داد. همانطور که گفته، این قابلبت بسیار قدرتمند است و اجازه جاسوسی به هیچ نرم افزاری را نمی‌دهد‌. وقتی که این قابلیت روی گوشی شما فعال باشد، دیگر امکان پیوست کردن فایل‌هایی مثل عکس و فیلم در آی مسیج وجود نخواهد داشت.

شما همچنین نمی‌توانید پیش‌نمایش لینک‌ها را در آی مسیج ببینید. از طرف دیگر، تماس‌های فیس تایم از سوی شماره‌های ناشناس مسدود خواهد شد و دیتای آیفون تا زمانی که گوشی قفل باشد خاموش خواهد بود. از طرف دیگر، کاربر نخواهد توانست اپلیکیشن‌های مدیریت از راه دور را روی گوشی خود نصب کند. مرورگر سافاری نیز اجرای فایل‌های جاوا اسکریپت را متوقف خواهد کرد. اپل گفته است که قابلیت Lockdown mode را پاییز امسال به‌طور عمومی عرضه خواهد کرد. 

 ایوان کریستی، مدیر واحد امنیت اپل گفته است که اکثر کاربران به این قابلیت نیازی نخواهند داشت و صرفا افرادی که نیاز به مراقبت بیشتر از داده‌های خود دارند ممکن است از آن استفاده کنند‌؛ با این حال اپل همواره خود را متعهد به مراقبت از کاربران خود می‌داند‌.

همانطور که احتمالا می‌دانید، نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس در بیش از ۵۰ کشور دنیا گسترش یافته است و به نظر می‌رسد تاکنون دستگاه‌های بیشتری را آلوده کرده است. این بدافزار می‌تواند به پیام‌ها، تماس‌ها، ایمیل‌ها و همه اطلاعات شخصی کاربر دسترسی پیدا کند و حتی از راه دور میکروفون گوشی را روشن کند‌ و صدای کاربر را شنود کند‌. حالا اپل برای مقابله با این نرم‌افزار قابلیت Lockdown mode را ارائه کرده است و باید منتظر ماند و دید عملکرد آن به چه صورت خواهد بود. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.