JPMorgan: هزینه استخراج بیتکوین به ۱۳۰۰۰ دلار کاهش یافته است - تکفارس 
JPMorgan: هزینه استخراج بیتکوین به ۱۳۰۰۰ دلار کاهش یافته است - تکفارس 

JPMorgan: هزینه استخراج بیتکوین به ۱۳۰۰۰ دلار کاهش یافته است

افشین نوری
۲۴ تیر ۱۴۰۱ - 11:37
بیتکوین

این روزها بازار ارزهای دیجیتال با افت قابل توجهی روبه‌رو شده است و بنابراین به نظر می‌رسد استخراج بیتکوین و سایر رمزارزها توجیه اقتصادی نداشته باشد. 

طبق گزارش JPMorgan هزینه استخراج بیتکوین از ۲۴ هزار دلار در ابتدای ماه ژوئن به ۱۳ هزار دلار کاهش پیدا کرده است و بلومبرگ نیز گزارش داده است که ما با فصل زمستان رمزارزها مواجه شده‌ایم. 

در طول یک سال گذشته قیمت بیتکوین به شدت کاهش یافته است و با توجه به کاهش استخراج این رمزارز به نظر می‌رسد حجم برق مصرفی در این بخش تا اندازه بسیار زیادی کاهش یافته باشد. ضمن اینکه گرمای تابستان نیز بسیاری از ماینرها را مجبور کرده فعلا استخراج رمزارز را متوقف کنند. 

اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که کاهش استخراج بیتکوین می‌تواند باعث ثبات بازار رمزارز بشود و قیمت‌ها آن‌ها به ارزش ذاتی‌شان نزدیک‌تر شود. قیمت بیتکوین سال گذشته در اثر هیجانات زیاد به ۷۰ هزار دلار رسید که یک رکورد برای آن محسوب می‌شد،اما عوامل مختلقی دست به دست هم دادند تا قیمت این رمزارز روند کاهشی در پیش بگیرد. 

حالا باید منتظر ماند و‌ دید با توجه به شرایطی فعلی و افزایش نرخ تورم جهانی، بازار رمزارزها به کدام سمت و سو حرکت خواهد کرد و آیا بار دیگر شاهد افزایش قیمت آن‌ها خواهیم بود یا نه. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید