گزارش: قیمت پردازنده های اینتل تا آخر امسال افزایش خواهد یافت - تکفارس 
گزارش: قیمت پردازنده های اینتل تا آخر امسال افزایش خواهد یافت - تکفارس 

گزارش: قیمت پردازنده های اینتل تا آخر امسال افزایش خواهد یافت

افشین نوری
۲۴ تیر ۱۴۰۱ - 11:07
اینتل

کسانی که قصد خرید یکی از پردازنده‌های اینتل را دارند بهتر است که عجله کنند چراکه طبق گزارش Nikkei Asia ظاهرا قیمت تراشه‌های اینتل اواخر امسال افزایش خواهد یافت. 

براساس این گزارش، اینتل قصد دارد قیمت محصولات خود از جمله پردازنده‌ها، چیپ‌های وای‌فای  و کنترلرها را از پاییز امسال افزایش دهد. این افزایش قیمت‌ها حداکثر تا ۲۰ درصد خواهد بود. بنابراین بهتر است که مشتریان اینتل از الان اقدام به خرید محصولات این شرکت بکنند.

اینتل ظاهرا به خاطر افزایش هزینه‌هایش قصد چنین افزایش قیمتی را دارد و از طرف دیگر نیز افزایش نرخ تورم جهانی در این موضوع بی‌تاثیر نخواهد بود. در حال‌ حاضر، بازار وسایل الکترونیکی با کاهش تقاضا مواجه شده است و میزان عرضه محصولاتی مانند گوشی‌های هوشمند، کامپیوترها و تلویزیون‌ها کاهش چشمگیری یافته است. 

اینتل ماه گذشته در جریان انتشار گزارش مالی خود هشدار داده بود که از ماه‌های آینده قیمت محصولات این شرکت روند افزایشی پیدا خواهند کرد. پت گلسینگر مدیرعامل اینتل نیز این موضوع را تایید کرده بود.

اینتل قرار است نسل بعدی پردازنده‌های خود به نام راپتور لیک را اواخر امسال معرفی و عرضه کند و هنوز معلوم نیست که قیکت این پردازنده‌ها در مقایسه با تراشه‌های Zen 4 شرکت AMD چگونه خواهد بود.

پردازنده‌های اینتل همچنان در بخش عملکرد پیشتاز هستند و نسل ۱۲ این پردازنده‌ها محبوبیت زیادی در بین گیمرها پیدا کرده‌اند. اخیرا پردازنده‌های اینتل در نظرسنجی استیم‌ سهم ۷۰ درصدی را نصیب خود کردند و ‌حالا باید منتظر ماند دید افزایش قیمت نسل بعدی پردازنده‌های این شرکت چه تاثیری روی فروش آن‌ها خواهد داشت.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید