پاناسونیک یکی از بزرگترین کارخانه های ساخت باتری خودروی الکتریکی را در آمریکا می سازد - تکفارس 
پاناسونیک یکی از بزرگترین کارخانه های ساخت باتری خودروی الکتریکی را در آمریکا می سازد - تکفارس 

پاناسونیک یکی از بزرگترین کارخانه های ساخت باتری خودروی الکتریکی را در آمریکا می سازد

افشین نوری
۲۴ تیر ۱۴۰۱ - 08:42
پاناسونیک

خودروهای الکتریکی روزبه‌روز در حال رونق پیدا کردن هستند و شرکت مختلفی در این بازار ورود کرده‌اند‌. یکی از شرکت‌ها، شرکت ژاپنی پاناسونیک است که اعلام کرده است بزرگترین کارخانه تولید باتری خودروی برقی دنیا را در ایالت کانزاس آمریکا می‌سازد. 

این کارخانه باتری خودروهای الکتریکی تسلا را تامین خواهد کرد و قرار است بیش از ۸۰۰۰ شغل جدید ایجاد کند. فرماندار کانزاس گفته است که ‌۴۰۰۰ تا از این شغل‌ها  مستقیما در کارخانه ایجاد خواهند شد و ۴۰۰۰ تای دیگر در زنجیره تامین و کسب‌وکارهای مرتبط به وجود خواهد آمد‌. پاناسونیک گفته است که در این کارخانه ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. 

وب‌سایت Nikkei Asia گزارش داده است که پاناسونیک ایالت کانزاس را از آن حهت انتخاب کرده است که مالیات کمی از کسب‌وکارها می‌گیرد و از طرفی فاصله کمتری با تگزاس که کارخانه گیگافکتوری تسلا در آنجاست دارد.

هنوز مشخص نیست که کدام مدل‌های تسلا از باتری‌های ساخت پاناسونیک بهره خواهند برد اما از آنجائیکه کارخانه گیگافکتوری تگزاس مسئول تولید خودروهای مدل Y و سایبرتراک خواهد بود می‌توان حدس زد که در همین مدل‌ها به کار گرفته‌ خواهند شد. 

سرمایه‌گذاری پاناسونیک در کارخانه کانزاس بزرگترین سرمایه‌گذاری خصوصی در این ایالت خواهد بود و یکی از بزرگترین کارخانه‌های ساخت باتری خودرو در آمریکا محسوب خواهد شد. این کارخانه قرار است در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شود و مسلما منافع زیادی برای مردم کانزاس در پی خواهد داشت. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید