تیک تاک‌ محتواهای بزرگسال را برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع می کند - تکفارس 
تیک تاک‌ محتواهای بزرگسال را برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع می کند - تکفارس 

تیک تاک‌ محتواهای بزرگسال را برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع می کند

افشین نوری
۲۳ تیر ۱۴۰۱ - 19:02
تیک تاک

تیک تاک‌ قصد دارد فضای پلتفرم خود را برای افراد کم سن‌وسال سالم‌سازی کند و اجازه دسترسی کاربران نوجوان به محتوای بزرگسالان را ندهد.

تیک تاک به‌تازگی به خاطر مرگ دو دختر ۸ و ۹ ساله که قصد انجام دادن یک چالش منتشر شده در تیک تاک را داشتند تحت شدیدترین انتقادات قرار گرفته است. 

بعد از این ماجرای دردناک که احساسات خیلی از کاربران را جریحه‌دار کرد، تیک تاک ظاهرا تصمیم گرفته دسترسی افراد نوجوان به محتواهای بزرگسال را محدود کند تا دوباره شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم. 

این قابلیت تیک تاک‌ که Content Levels نام دارد قرار است سطوح متفاوتی از محتو‌اها را براساس سن کاربران در اختیار آن‌ها قرار دهد. 

تیک‌تاک در این رابطه گفته است:

ما همچنان به توسعه سیستم‌های خود ادامه می‌دهیم و از چالش‌هایی که کاربران در پلتفرم ما به اشتراک‌ می‌گذارند استقبال می‌کنیم. اما همه مخاطبان ما نباید به برخی از این‌ چالش‌ها که گاهی خطرناک‌ نیز هستند دسترسی داشته باشند. ما امیدواریم‌ که با ارائه یک قابلیت جدید این امکان را فراهم کنیم.  ‌

تیک تاک قرار است در هفته‌های آینده اولین نسخه قابلیت Content Levels را عرضه کند و‌ به این ترتیب افراد زیر ۱۸ سال اجازه دسترسی به محتواهای بزرگسال را نخواهند داشت. 

در هر حال به نظر می‌رسد تیک تاک ‌متوجه اهمیت درجه‌بندی محتواها در پلتفرم‌ خود شده است و‌ باید ببینیم این قابلیت چه نتایجی را در پی خواهد داشت.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید