TSMC تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام را به‌طور انحصاری تولید می کند - تکفارس 
TSMC تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام را به‌طور انحصاری تولید می کند - تکفارس 

TSMC تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام را به‌طور انحصاری تولید می کند

افشین نوری
۲۳ تیر ۱۴۰۱ - 14:48
TSMC

کوالکام سال گذشته تولید تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را بر عهده سامسونگ گذاشت، اما تولید نسخه بهبود یافته آن یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس را به TSMC سپرد تا آن را با فناوری بهتری بسازد. 

حالا مینگ چی کو گزارش داده است که کوالکام قصد دارد برای تولید انحصاری تراشه‌های نسل بعدی خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و اسنپدراگون ۸ نسل ۲ پلاس دوباره با TSMC قرارداد ببندد. ‌

این قرارداد مطمئنا برای سامسونگ خبر بدی خواهد بود‌ چراکه کوالکام از مشتریان هم این شرکت بود و این کار باعث خواهد شد تا سهم بازار TSMCبه‌شدت افزایش یابد و سامسونگ همچنان از این شرکت تایوانی عقب بماند. 

ما هنوز اطلاعاتی درباره تراشه‌های نسل بعدی کوالکام نداریم و فقط می‌دانیم که با استفاده از فناوی ۴ نانومتری ساخته خواهند شد و از این بابت تفاوتی با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس نخواهند داست. 

تفاوت فناوری ۴ نانومتری سامسونگ و TSMC در این است که لیتوگرافی TSMC بازدهی بیشتری نسبت به سامسونگ دارد. طبق برخی گزارش‌ها، بازدهی تراشه اسنپدراگون‌ ۸ نسل ۱ که با فناوری ۴ نانومتری سامسونگ ساخت شد فقط ۳۵ درصد بود که واقعا ناامید کننده بود. ‌

سامسونگ اخیرا شروع به تولید تراشه‌های ۳ نانومتری کرده است که گفته می‌شود بهره‌وری بهتری خواهد داشت. این شرکت کره‌ای همچنین در حال توسعه نسل دوم این لیتوگرافی است که عملکرد بسیار بالایی خواهد داشت. 

در هر حال باید منتظر ماند و دید تراشه‌ اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام چه عملکردی ارائه خواهد کرد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.