عملرد بهتر تراشه رایزن ۷ ۶۸۰۰U در مقایسه با اینتل i7-1260P و اپل M2 در بنچمارک PassMark - تکفارس 
عملرد بهتر تراشه رایزن ۷ ۶۸۰۰U در مقایسه با اینتل i7-1260P و اپل M2 در بنچمارک PassMark - تکفارس 

عملرد بهتر تراشه رایزن ۷ ۶۸۰۰U در مقایسه با اینتل i7-1260P و اپل M2 در بنچمارک PassMark

مهدی حلوائی
۲۳ تیر ۱۴۰۱ - 10:39
ای ام دی رایزن 7 6800U

ای ام دی تراشه‌ی رایزن ۷ ۶۸۰۰U را اوایل سال جاری میلادی معرفی کرد و حالا اولین نتایج عملکرد این تراشه در بنچمارک PassMark منتشر شده است.

تراشه‌ی رایزن ۷ ۶۸۰۰U موفق شد تا در آزمایش‌های تک‌هسته‌ی بنچمارک PassMark نمره‌ی ۳،۳۷۳ را دریافت کند که برتری ۹ درصدی آن در مقایسه با رایزن ۷ ۵۸۰۰U را نشان می‌دهد. این موضوع با توجه به سرعت کلاک بالاتر تراشه‌‌ی جدید ای ام دی (۲.۷ – ۴.۷ گیگاهرتز در برابر ۱.۹ – ۴.۴ گیگاهرتز) و میزان توان مصرفی بیشتر آن (۲۸ وات در برابر ۱۵ وات) کاملاً قابل درک است.

هرچند که تراشه‌ی اپل M2 با دریافت نمره‌ی ۴،۱۱۶ در بخش تک‌هسته‌ای PassMark، عملکرد بهتری را نسبت به رایزن ۷ ۶۸۰۰ داشته است اما تراشه‌ی جدید ای ام دی موفق شده تا در همین بخش، عملکرد بهتری را در مقایسه با اینتل i7-1260P (3.4 درصد) و i7-1280P (3.66 درصد) به‌ثبت برساند. با این وجود، بهترین عملکرد رایزن ۷ ۶۸۰۰ در بخش چندهسته‌ای بوده است.

تراشه‌ی جدید ای ام دی موفق شد تا نمره‌ی چندهسته‌ای ۲۱،۵۰۱ را از PassMark دریافت کند که در مقایسه با تراشه‌های رایزن ۷ ۵۸۰۰U، اینتل i7-1280P، اینتل i7-1260P و اپل M2 به‌ترتیب ۱۳، ۱۲، ۲۶ و ۴۳ سریع‌تر بوده است. این تراشه در حال حاضر در لپ تاپ‌هایی مانند ایسوس زنبوک S 13 اولد، لنوو ThinkBook 13s، اچ پی الیت بوک ۸۶۵ G9 مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید