گوگل تعداد استخدام های خود را تا پایان سال ۲۰۲۲ کاهش می دهد - تکفارس 
گوگل تعداد استخدام های خود را تا پایان سال ۲۰۲۲ کاهش می دهد - تکفارس 

گوگل تعداد استخدام های خود را تا پایان سال ۲۰۲۲ کاهش می دهد

افشین نوری
۲۲ تیر ۱۴۰۱ - 18:33
گوگل تعداد استخدام های خود را تا پایان سال ۲۰۲۲ کاهش می دهد - تکفارس 

گوگل قصد دارد تا آخر سال ۲۰۲۲ تعداد استخدام‌های خود را کاهش دهد. ساندار پیچای مدیرعامل این شرکت ظاهرا در جریان یک جلسه داخلی این صحبت‌ها را بیان کرده و گفته است که گوگل باید بتواند در شرایط کنونی اقتصاد جهانی دوام بیاورد. 

البته این اظهارات پیچای به معنی آن نخواهد بود که گوکل امسال هیچ ‌نیرویی استخدام نخواهد کرد بلکه تعداد آن‌ها کاهش خواهد یافتتا با این کار هزینه‌های این شرکت تاحدودی کاهش بیابد.

طبق آمار، گوگل در سه ماهه دوم‌ ‌امسال حدود ۱۰ هزار نیرو‌ استخدام کرده است که این موضوع نشان می‌دهد فرصت‌های شغلی در این شرکت بسیا زیاد است و پیچای از نیروهای جدید این شرکت خواسته است که با تمرکز و اشتیاق بیشتری کار کنند. 

گوکل تنها شرکتی نیست که در ماه‌های اخیر از تصمیم خود برای کاهش نیروهای استخدامی خودش گفته است. شرکت‌هایی مثل اوبر و متا هم قصد دارند از میزان استخدامی‌های خود در سال جاری بکاهند. نتفلیکس، توییتر و اسپاتیفای نیز ظاهرا چنین تصمیمی دارند. ‌

به نظر می‌رسد گوگل ممکن است برخی از حوزه‌های فعالیت خود را محدود کند و منابع خود را در حوزه‌هایی که اهمیت بیشتری دارند متمرکز کند‌. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم این شرکت تا پایان امسال چه عملکردی خواهد داشت.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید