تلاش خرده فروشی های چینی برای فروش کارت های گرافیک پیش از کاهش قیمت این محصولات - تکفارس 
تلاش خرده فروشی های چینی برای فروش کارت های گرافیک پیش از کاهش قیمت این محصولات - تکفارس 

تلاش خرده فروشی های چینی برای فروش کارت های گرافیک پیش از کاهش قیمت این محصولات

مهدی حلوائی
۲۲ تیر ۱۴۰۱ - 16:53
کارت گرافیک

کاهش میزان استخراج رمزارز باعث شد تا اخیراً قیمت کارت‌های گرافیک دست دوم تا ۵۰ درصد کاهش داشته باشد. حالا خرده‌فروشی‌های چینی سعی دارند تا پیش از کاهش احتمالی قیمت این محصولات به کمتر از قیمت واقعی خود، تمامی موجودی آن‌ها را به فروش برسانند.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش‌های قبلی، ماینرهای اتریوم در طی ۱۸ ماه گذشته در مجموع مبلغ ۱۵ میلیارد دلار را صرف خرید کارت‌های سری انویدیا RTX 3000 و ای ام دی RX 6000 کردند و حالا نیز سعی دارند تا کارت‌های خود را در کمترین زمان ممکن بفروشند. همین موضوع باعث شده تا موجودی کارت‌های یادشده در خرده‌فروشی‌‌ها افزایش پیدا کند اما ظاهراً گیمرها عجله‌ای برای خرید این کارت‌ها ندارند چرا که نسل جدید آن‌ها به‌زودی روانه‌ی بازار می‌شود.

قیمت کارت‌های گرافیک

خرده‌فروشی‌ها و ماینرهای چینی در طی دو هفته‌ی گذشته قیمت کارت‌های گرافیک خود را به‌شدت کاهش داده‌اند و حالا میانگین قیمت این محصولات حدود ۲۰ درصد کمتر از قیمت واقعی‌ آن‌هاست. برای مثال، کارت انویدیا RTX 3090 Ti امروز با قیمت ۱،۴۱۵ دلار در دسترس قرار دارد که حدود ۲۸ درصد ارزان‌تر از قیمت یک ماه پیش آن است.

این موضوع برای کارت‌های شرکت ای ام دی نیز صدق می‌کند و حالا قیمت کارت پرچمدار RX 6900 XT نسبت به ماه گذشته با افتی ۳۷.۵ درصدی مواجه شده است. به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد که قیمت کارت‌های گرافیک کماکان کمتر خواهد شد و از این رو پیشنهاد می‌شود که برای خرید این محصولات تا چند ماه آینده صبر کنید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید