نتایج یک مطالعه نشان می دهد اکثر کسب و کارها به دنبال استفاده از فناوری ۵G هستند - تکفارس 
نتایج یک مطالعه نشان می دهد اکثر کسب و کارها به دنبال استفاده از فناوری ۵G هستند - تکفارس 

نتایج یک مطالعه نشان می دهد اکثر کسب و کارها به دنبال استفاده از فناوری ۵G هستند

افشین نوری
۲۲ تیر ۱۴۰۱ - 10:41
اینترنت نسل پنجم - 5G

شبکه ۵G یکی از فناوری‌های جدیدی است که هنوز به‌طور گسترده در اختیار کاربران قرار نگرفته است اما به نظر می‌رسد کسب‌ و کارها بتدریج در خال بکارگیری آن هستند. 

به نظر می‌رسد مزیت این فناوری برای کسب و‌کارها بسیار بیشتر از کاربران عادی خواهد بود بطوریکه یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که هم‌اکنون ۴۰۰ شرکت IT در آمریکا به دنبال استفاده از این فناوری هستند و به نظر این شرکت‌ها هرچند بکارگیری شبکه ۵G و نصب تجهیزات آن با چالش‌هایی مواجه است اما منافع آن بسیار بیش از آن چیزی خواهد بود که قبلا تصور می‌شد. 

این نظرسنجی در فاصله بین ماه‌های مارچ تا اپریل ۲۰۲۲ و از شرکت‌های سایز متوسط (۱۰۰ تا ۹۹۹ کارگر) و سایز بزرگ (بالای ۱۰۰۰ کارگر) انجام شده است. در حالیکه حدود ۱۱.۵ درصد این شرکت‌ها دارای شبکه اینترنت اختصاصی بودند، ۸۸.۵ درصد بقیه قصد راه‌اندازی یک شبکه اینترنت برای کسب و کار خود داشتند. 

مدت زمات مورد انتظار برای راه اندازی شبکه اینترنت برای شرکت‌های گروه دوم حدود ۱۸ ماه بود و اکثر آنها به دنبال شروع از یک شبکه داخلی single-building بودند. این در حالیست که فقط ۳۹ درصد گروه اول هم‌اکنون از این نوع شبکه استفاده می‌کنند.

5G

این نتایج نشان می‌دهند که اکثر شرکت‌های دو گروه فوق قصد دارند که گزینه‌های شبکه اینترنت بیشتری را در اختیار کارکنان خود قرار دهند هرچند که این گزینه‌ها لزوما ممکن است از نوع پرسرعت و با تاخیر کم نباشند. ضمن این این انتخاب بین اتصال سلولی و وای‌فای همواره یکی از چالش‌های عمده شرکت‌ها برای ارائه آن‌ها به کارکنان خود بوده است، هرچند که برخی شرکت‌ها سعی کرده‌اند هر دوی آن‌ها را در اختیار نیروی خود قرار دهند‌.

در مطالعه فوق، حدود ۷۲ درصد شرکت‌ها گفته‌اند که شبکه سلولی و وای‌فای تکمیل‌کننده هم هستند اما ۲۸ دزصد بقیه گفته‌اند که شبکه سلولی را ترجیح می‌دهند‌. 

در رابطه با دستگاه‌های که شرکت‌ها ترجیح می‌دهند در داخل محیط کار به شبکه وای‌فای یا سلولی وصل شوند نیز نتایج جالبی به دست آمده است. کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های متصل به شبکه سلولی اولین انتخاب این شرکت‌ها بوده است.

5G

از طرف دیگر، شرکت‌ها انتظار دارند که با اتخاذ شبکه‌های اینترنی نه‌تنها بهره‌وری کارکنان خود را افزایش دهند بلکه از طریق آن  امنیت خود را نیز بهبود ببخشند. 

طبق مطالعه فوق، اکثر شرکت‌ها نسبت به اتخاذ شبکه ۵G هیجان‌زده هستند و امیدوارند که با بهره‌گیری از آن بتوانند سطح فناوری و خدمات خود ارتقا دهند و در نتیحه درآمدهای خود را در زمان کمتزی افزایش دهند. 

در هر حال به نظر می‌رسد که این فناوری به سرعت در حال گسترش بین کسب و کارها است و آن‌ها دید مثبتی به این فناوری دارند و باید منتظر ماند و دید در آینده چه منافعی از آن برای این شرکت‌ها حاصل خواهد شد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید