CINNO: مدیاتک‌ بر بازار تراشه موبایلی چین حکمرانی می کند - تکفارس 
CINNO: مدیاتک‌ بر بازار تراشه موبایلی چین حکمرانی می کند - تکفارس 

CINNO: مدیاتک‌ بر بازار تراشه موبایلی چین حکمرانی می کند

افشین نوری
۲۱ تیر ۱۴۰۱ - 17:53
مدیاتک‌

موسسه CINNO با انتشار گزارشی به بررسی بازار تراشه موبایل در کشور چین پرداخته است. این گزارش نشان می‌دهد که مدیاتک‌ در صدر این بازار قرار دارد.

براساس گزارش امروز، تعداد تراضه موبایلی عرضه شده در ماه مه امسال در چین ۱۹.۱۲ میلیون بوده است که رشد ۸.۶ درصدی را نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد‌، اما نسبت به سال گذشته ۱۹.۷ درصد کاهش داشته است. مدیاتک با عرضه ۸.۴ میلیون تراشه در صدر قرار گرفته است و رشد ۱۵.۵ درصدی نسبت ماه گذشته و کاهش ۳.۳ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

مدیاتک‌

در رتبه دوم کوالکام با عرضه ۶.۵ میلیون تراشه قرار دارد که رشد ۴.۱ درصدی نسبت به ماه گذشته و کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال گذسته را تجربه کرده است. در رده‌های سوم تا پنجم نیز به ترتیب اپل، UNISOC و هوا‌وی قرار گرفته‌اند‌. هواوی در ماه می فقط ۴۰۰ هزار تراشه مو‌بایلی عرضه کرده است که ۸۱.۵ درصد کمتر از سال گذشته است. این شرکت به خاطر تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند از فناوری شرکت‌های آمریکایی در تراشه‌های خود استفاده کند. البته به نظر می‌رسد این شرکت آرا‌م‌آرام در حال احیای خود است و در سال‌های اینده شاهد رشد دوباره آن خواهیم بود.

البته در بخش گوشی‌های پرچمدار با قیمت ۵۹۵ دلار به بالا، اپل در صدر بازار تراشه‌های مو‌بایلی قرار دارد و ۷۱.۱ از این بازار را در اختیار دارد. در بخش گوشی‌های میان رده در محدود ۳۰۰ دلار، مدیاتک‌۷۰.۹ درصد بازار را در اختیار دارد. موسسه CINNO پیش‌بینی کرده است که در ماه‌های آینده تغییر چندانی در بازار تراشه موبایلی رخ نخواهد داد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید