چگونه بهترین متخصص ارتودنسی را انتخاب کنیم - تکفارس 
چگونه بهترین متخصص ارتودنسی را انتخاب کنیم - تکفارس 

چگونه بهترین متخصص ارتودنسی را انتخاب کنیم

کسری نراقی
۲۱ تیر ۱۴۰۱ - 10:02
چگونه بهترین متخصص ارتودنسی را انتخاب کنیم - تکفارس 

یکی از ضروری ترین مولفه ها برای داشتن لبخندی زیبا و جذاب، داشتن دندان هایی منظم می باشد. تحقیقات نشان داده است که هفتاد درصد از جمعیت ایران دارای ناهنجاری فکی و نامنظمی در دندانی خفیف تا شدید هستند؛ که عموما قابل شناسایی توسط خود فرد می باشد و او را مجاب به مراجعه به یک متخصص ارتودنسی می کند.

اما پیدا کردن یک ارتودنتیست بسیار مشکل است؛ اما نگران نباشید. ما در این مطلب قصد داریم شما را با مهم ترین نکات در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

ارتودنسی چیست و دارای چه مزایایی می باشد ؟

به شاخه ای از علم دندانپزشکی که شامل مرتب و منظم کردن دندان هایی که به طور عادی رشد نکرده اند و ناهنجاری های فک و هم ترازی آن هاست ارتودنسی گفته می شود.

مدت زمان این درمان برای هر شخص متفاوت است . ارتودنسی دندان ها که دارای انواع مختلف ثابت و متحرک است دارای مزایای زیادی برای فرد می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  1. ارتقا کیفیت و بهبود طرح لبخند فرد و در نتیجه افزایش اعتماد بنفس وی
  2. افزایش عمر دندان ها و سلامت بیشتر ان ها
  3. جلوگیری از مشکلات گوارشی ناشی از جویدن نامناسب غذاها
  4. جلوگیری از سردرد های میگرنی و درد گردن و …
  5. بهبود فن بیان و ارتقا کیفیت ادای کلمات

نکات مهم در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی

ارتودنسی درمانی زمان بر می باشد؛ و همچنین دارای روش های مختلف همانند ارتودنسی دیمون و … نیز هست که همگی نیازمند داشتن علم و توانایی خاصی در افراد هستند. بنابر این باید در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی بیشترین تلاش را انجام دهیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.

در ادامه به مهم ترین نکات در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی تهران اشاره خواهد شد پس با ما همراه باشید.

۱.به تخصص ارتودنتیست توجه ویژه ای داشته باشید

ارتودنتیست دندان پزشکی است که پس از به اتمام رساندن دوره شش الی هفت ساله پزشکی عمومی و آشنایی با اصول دندانپزشکی پایه در آزمون ورودی رشته ارتودنسی شرکت می نماید و یک دوره تخصصی سه الی چهار ساله را طی می کند. بنابراین نخستین نکته ای که در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی اهمیت فوق العاده زیادی دارد، توجه به تخصص و تجربه فرد مورد نظر می باشد.

بنابراین در حین یافتن بهترین متخصص دندانپزشک حتما به رزومه و میزان تجربه پزشک مورد نظر توجه ویژه ای داشته باشید.

۲. دسترسی آسان به مطب ارتودنتیست

پروسه درمان ارتودنسی یکی از طولانی ترین درمان ها نسبت به سایر خدمات دندانپزشکی است و نیاز است که بیمار به طور مرتب به مطب پزشک مراجعه نماید. در ابتدای مراحل درمانی، نیاز است که بیمار با فواصل زمانی کوتاه تری به کلینیک پزشک مراجعه کند و پس از طی مراحل اولیه و تثبیت بریس مراجعت بیمار به فواصل ۳ الی ۶ ماهه تقسیم می گردد. بنابراین دندانپزشکی را انتخاب کنید، که کلینک وی در مناسب ترین نقطه از شهر باشد و شما بتوانید به راحتی به ایشان دسترسی داشته باشید.

۳. ساعت کاری منظم

توصیه می شود حتما در هنگام انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی پزشکی را انتخاب کنید که ساعت کاری منظم داشته باشد و همچنین حدالامکان دارای حضور همه روزه در کلینیک باشد؛ بدین طریق می توانید در روزهایی که دچار درد در ناحیه قرار گرفتم براکت های ارتودنسی شدید سریعا به پزشک معالج تان مراجعه کنید.

۴. هزینه ارتودنسی

بحث هزینه در تمام جوانب زندگی ما بخصوص درمان اهمیت ویژه ای دارد بنابراین توصیه می شود پیش از شروع فرایند درمان از میزان هزینه ارتودنسی سوال کنید از طرفی راجع به اینکه هزینه ارتودنسی توسط بیمه شما قابل پوشش می باشد یا خیر نیز سوالاتی را از پرسنل درمانی کلینیک بپرسید.

۵. رفتار پرسنل و محیط کلینیک را بررسی کنید

قبل از شروع فرایند درمانی کلینیک دندانپزشکی را بررسی کنید و به سوالات ذیل پاسخ بدهید

  • آیا کلینیک دارای شرایط بهداشتی مناسبی است؟
  • آیا تجهیزات پزشک و شرایط داخلی کلینیک استریل و قابل قبول است ؟
  • آیا نوبت دهی با نظم خاصی انجام می شود ؟
  • آیا مطب بسیار شلوغ و پر تنش است؟
  • آیا برخورد پرسنل کلینیک دندانپزشکی مورد نظز با سایر بیماران محترمانه می باشد ؟

مجموع پاسخی که به سوالات فوق می دهید می تواند شما را در روند انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی یاری دهد چرا که درمان ارتودنسی درمانی زمانبر بوده و نیاز به مراجعه زیادی دارد بنابراین در صورتی که قبل از شروع روند درمان به سوالات فوق پاسخ مناسبی نداده اید از انتخاب آن ارتودنتیست خودداری کنید چرا که سبب هدر رفتن وقت، انرژی و هزینه شما خواهد شد.

چگونه بهترین متخصص ارتودنسی را انتخاب کنیم - تکفارس 

۶. به ساعات ارائه خدمات کلینیک مورد نظر توجه کنید

در انتخاب بهترین ارتودنتیست حتما به ساعات ارائه خدمات و نحوه نوبت دهی توجه ویژه ای داشته باشید مثلا اگر از ساعت ۸ الی ۱۷ سرکار هستید پزشکی را انتخاب کنید که بعد از ساعت کاری شما امکان ارائه خدمات داشته باشد

اهمیت انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی در چیست ؟

روند درمان ارتودنسی بسیار طولانی بوده و عموما دارای هزینه زیادی می باشد بنابراین باید متخصصی را انتخاب نمود که بسیار باحوصله و با وجدان و از طرفی با تجربه باشد تا بتوانیم به او اعتماد کنیم.

قبل از انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی این چک لیست را پاسخ دهید :

  1. چه کسی روند درمان شما پیگیری و نظارت می کند ؟ دستیار دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی
  2. هزینه خدمات ارتودنسی چقدر است ؟ ایا بیمه این هزینه را پوشش می دهد ؟
  3. ایا پزشک تضمین و گارانتی دارد ؟ ایا به پایان رسیدن دوره درمان ارتودنسی به منزله پایان رابطه بیمار و ارتودنتیست است ؟
  4. ایا پزشک مورد نظر متخصص ارتودنسی است یا صرفا دندان پزشکی است که خیال دارد میتواند در این سطح فعالیت کند؟

سخن اخر

در این مقاله نکات ضروری در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی خدمت شما معرفی شد.

دکتر داوودیان با بیش از ۱۲ سال سابقه درخشان و تخصص فوق العاده بالا در زمینه ارتودنسی نامرئی، ثابت می باشند. شما عزیزان برای دریافت نوبت می توانید به سایت اقای دکتر داوودیان به ادرس dr-davoudian.com مراجعه کرده و از طریق تماس با کارشناسان کلینیک ارتودنسی دکتر داودیان به پاسخ سوالات خود دست یابید و در نهایت ارتودنسی و سایر خدمات دندانپزشکی خود یا فرزندتان را با مناسب ترین هزینه ارتودنسی انجام دهید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید