شایعه: نسخه اقتصادی هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال ۲۰۲۵ عرضه می شود - تکفارس 
شایعه: نسخه اقتصادی هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال ۲۰۲۵ عرضه می شود - تکفارس 
شایعه: نسخه اقتصادی هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال ۲۰۲۵ عرضه می شود - تکفارس 

شایعه: نسخه اقتصادی هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال ۲۰۲۵ عرضه می شود

افشین نوری
۲۰ تیر ۱۴۰۱ - 14:01
هدست واقعیت ترکیبی اپل

اپل ظاهرا خود را برای معرفی اولین هدست واقعیت ترکیبی خود در سال ۲۰۲۳ آماده می‌کند و گفته می‌شود قیمت آن حدود ۳۰۰۰ دلار خواهد بود. حالا مینگ چی کو از تحلیلگران مطرح گفته است که اپل احتمالا نسخه ارزان قیمت این هدست را در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد کرد. 

به گفته این تحلیلگر، اپل تولید انبوه نسل اول هدست واقعیت افزوده خود را شروع کرده است و از طرفی در حال کار روی نسل دوم این هدست است. ظاهرا نسل دوم این هدست داری دو مدل خواهد بود که مدل اول آن نسخه بهبود یافته نسل اول خواهد بود و مدل دوم یک نسخه ارزان قیمت خواهد بود. 

کو گفته است که اولین هدست واقعیت افزوده اپل به‌خاطر استفاده از سخت‌افزار پیشرفته دارای قیمت بالایی خواهد بود و به همین‌خاطر اپل سعی خواهد کرد با ارائه یک ‌نسخه اقتصادی برای آن، این هدست را در اختیار طیف وسیعی از کاربران قرار دهد‌. این سیاست در واقع همان روشی است که اپل در مورد آیفون و آیپد نیز به کار برده است. 

هنوز مشخص نیست که تفاوت دو مدل مختلف نسل دوم هدست واقعیت افزوده اپل چه خواهد بود ولی انتظار می‌رود نسخه اقتصادی دارای طراحی ساده و تجهیزات کمتر باشد. 

مشخصات احتمالی اولین هدست واقعیت افزوده اپل

طبق شایعات، این هدست دارای سه نمایشگر خواهد بود و که دو تای آن‌ها از نوع میکرو LED و سومی از نوع AMOLED خواهد بود. این نمایشگرهای پیشرفته قادر خواهند بود تجربه بسیار غنی از دنیای مجازی ارائه دهند‌.

هدست واقعیت ترکیبی اپل همچنین مجهز به سنسورهای پیشرفته خواهد بود و و از دوربین‌های مختلف در کنار یک‌ اسکنر LiDAR بهره خواهد برد. این تحهیزات کمک خواهند کرد تا محیط اطراف کاربر و ‌همچنین ژست‌های حرکتی دستان او به‌خوبی تشخیص داده شوند. این هدست همچنین قادر به شناسایی پوست، عنبیه چشم، حالات چهره و صدا خواهد بود. 

انتظار می‌رود تست‌های مهندسی این هدست به‌زودی تمام شود و تا آخر امسال شاهد رونمایی از آن باشیم. با این حال، برخی کارشناسان معتقدند که اپل احتمالا نخواهد توانست آن را امسال عرضه کند و شاید سال آینده آن را روانه بازار کند‌. البته نظر مینگ‌چی کو این است که اپل برای جلوگیری از کپی شدن اولین هدست‌اش توسط شرکت‌های دیگر سعی خواهد کرد هرچه زودتر آن را معرفی و عرضه کند. این تحلیلگر پیش‌بینی کرده است که اپل تا سال ۲۰۲۶ حدود ۱۰ میلیون دستگاه از این هدست را عرضه خواهد کرد. 

منبع: ۹to5mac‌

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید