شایعه: نسخه ورزشی اپل واچ‌ قیمتی برابر آیفون ۱۳ پرو خواهد داشت - تکفارس 
شایعه: نسخه ورزشی اپل واچ‌ قیمتی برابر آیفون ۱۳ پرو خواهد داشت - تکفارس 

شایعه: نسخه ورزشی اپل واچ‌ قیمتی برابر آیفون ۱۳ پرو خواهد داشت

افشین نوری
۲۰ تیر ۱۴۰۱ - 09:33
نسخه ورزشی اپل واچ‌

در حالیکه به نظر می‌رسد سر آیفون ۱۴ بسیار گران‌تر از سری آیفون ۱۳ خواهد بود، ظاهرا نسخه ورزشی اپل واچ‌ هم قیمت بسیار بالایی خواهد داشت.

اپل قصد دارد امسال در کنار اپل واچ سری ۸، یک نسخه ورزشی و یک نسخه اقتصادی SE اپل واچ را هم معرفی کند و‌ گفته می‌شود نسخه ورزشی دارای بدنه فلزی و یک باتری غول‌پیکر خواهد بود و نام آن ممکن است اپل واچ‌ اکستریم یا اپل واچ‌ مکس یا اپل واچ پرو باشد. 

حالا یک‌ تحلیلگر معروف به نام ‌مارک گورمان گفته است که این مدل دارای قیمت بسیار بالایی خواهد بود که این قیمت بالا ظاهرا به‌خاطر مشخصات متمایز آن خواهد بود. براساس شایعات، این ساعت دارای سایز ۴۶ یا ۴۷ میلیمتری خواهد بود و از یک نمایشگر ۲ اینچی بهره خواهد برد. این نمایشگر حدود ۷ درصد بزرگت از نمایشگر ۱.۹ اینچی اپل واچ سری ۸ خواهد بود و وضوحی برابر ۴۱۰ در ۵۰۲ پیمسل خواهد داشت. این نماشگر ظاهرا در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم خواهد بود و فضای کافی برای نمایش اطلاعات ورزشی زیادی خواهد داشت. 

همانطور که گفته شد این نسخه ورزشی دارای بدنه تیتانیومی خواهد بود و ‌از همان تراشه S8 اپل واچ سری ۸ بهره خواهد برد. اپل همچنین ممکن است از یک سنسور سنجش دمای بدن در این نسخه استفاده کند‌.

به گفته گورمان، قیمت پایه نسخه ورزشی اپل واچ برابر با ۹۰۰ یا ۹۹۹ دلار خواهد بود که بسیار نزدیک به قیمت پایه آیفون ۱۳ پرو‌ خواهد بود. با این حال، قیمت اپل واچ SE با همان تراشه S8 برابر با ۲۷۹ دلار و قیمت پایه اپل واچ سری ۸ برابر با ۳۹۹ دلار خواهد بود‌.

به نظر می‌رسد سامسونگ هم در حال توسعه یک نسخه مستحکم برای گلکسی واچ است که دارای بدنه تیتانیومی خواهد بود و از یک باتری بزرگ و سنسور دما بهره خواهد برد. طبق شایعات، قیمت نسخه بلوتوثی گلکسی واچ ۵ ‌پرو برابر با ۴۹۹ دلار خواهد بود‌.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید