سامسونگ عرضه تراشه های ۳ نانومتری را در تعداد محدود آغاز کرد - تکفارس 
سامسونگ عرضه تراشه های ۳ نانومتری را در تعداد محدود آغاز کرد - تکفارس 

سامسونگ عرضه تراشه های ۳ نانومتری را در تعداد محدود آغاز کرد

افشین نوری
۲۰ تیر ۱۴۰۱ - 08:04
سامسونگ

سامسونگ اخیرا با معرفی فناوری ساخت تراشه ۳ نانومتری خود اعلام کرد که به‌زودی تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری را برای برخی مشتریان خاص شروع خواهد کرد.

حالا چندین منبع آگاه ادعا کرده‌اند که این شرکت تولید انبوه این تراشه‌ها را به‌صورت محدود آغاز کرده است و بنابراین زودتر از TSMC به این موفقیت نائل می‌شود.

وب‌سایت Nikkei Asian Review با انتشار گزارشی گفته است که سامسونگ تولید تراشه‌های ۳ نانومتری را در کارخانه Hwaseong آغاز کرده است، اما حجم تولید این تراشه زیاد نیست و صرفا در تعداد محدودی انجام خواهد شد.

از طرف دیگر یک رسانه ژاپنی گفته است که اولین مشتری تراشه‌های ۳ نانومتری سامسونگ چندین شزکت چینی فعال در زمینه استخراج رمزارز خواهد بود. از آنجائیکه بازار رمزارزها با افت قابل‌توجهی روبه‌رو شده است، ظاهرا سامسونگ به‌دنبال مشتریان قابل‌اعتمادتری در این زمینه است.

طبق آمار، سامسونگ در سه ماهه اول ۲۰۲۲ فقط ۱۶.۳ درصد از بازار تراشه را در اختیار داشته اشت در حالیکه TSMC حدود ۵۳.۶ درصد از این بازار را در اختیار دارد. TSMC قرار است تولید تزاشه‌های ۳ نانومتری را از اواخر امسال شروع کند.

طبق برخی گزارش‌ها، سامسونگ حدود ۱۰ نفر از مدیران واحد تولید خود را استخراج کرده است و‌این موضوع نشان می‌دهد که این شرکت کره‌ای ظاهرا نتوانسته به اهداف تولیدی خود برای رقابت با TSMC برسد. سامسومگ قبلا گفته بود که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ رتبه اول بازار تولید تراشه را از آن خود کند‌‌. این در حالیست که TSMC نیز به رشد خود ادامه می‌دهد و باید منتظر بمانیم و ببینیم رقابت این دو شرکت درنهایت به کجا ختم‌ ‌می‌شود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.