شایعه: همه مدل های آیفون ۱۴ افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری خواهند داشت - تکفارس 
شایعه: همه مدل های آیفون ۱۴ افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری خواهند داشت - تکفارس 

شایعه: همه مدل های آیفون ۱۴ افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری خواهند داشت

افشین نوری
۱۹ تیر ۱۴۰۱ - 20:12
آیفون 14

در حالیکه این‌روزها نرخ تورم جهانی رو به افزایش است به نظر می‌رسد که اپل سری آیفون ۱۴ خود را با قیمت بالایی خواهد فروخت‌. با توجه به شرایط فعلی، بسیاری از کارشناسان افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری را برای مدل‌های این سری پیش‌بینی کرده‌اند. 

امروز یکی از تحلیلگران موسسه Wedbush گفته است که امسال همه مدل‌های آیفون ۱۴ افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری را تجربه خواهند کرد و اپل سعی خواهد کرد با این افزایش قیمت‌ها، افزایش هزینه‌های زنجیره تامین خود را از جیب مشتریان تامین کند‌. 

سامسونگ اخیرا قیمت تولید تراشه را ۲۰ دصد افزایش داده است و سایر شرکت‌ها هم قیمت قطعات تولیدی خود را افزایش داده‌اند. بنابراین طبیعی است که این افزایش قیمت‌ها تاثیر خود را روی قیمت محصول نهایی شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند از جمله اپل بگذارد. 

یک تحلیلگر دیگر به نام Ben Wood پیش‌بینی  Dan Ives را تائید کرده و گفته است که اپل امسال با افزایش هزینه زیادی مواجه شده است و ‌مسلما قیمت سری آیفون ۱۴ را به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد داد. ‌

بنابراین اگر افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری صحت داشته باشد می‌توان انتظار داشت که قیمت مدل پایه آیفون ۱۴ برابر با ۸۹۹ دلار و قیمت پایه مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو ‌مکس به‌ترتیب ۱۰۹۹ و ‌۱۱۹۹ دلار باشد. 

طبق شایعات، امسال فقط مدل‌های پرو‌ آیفون ۱۴ از تراشه جدید A16 استفاده خواهند کرد و ‌دو غیر پرو همچنان از تراشه A15 بهره خواهند برد. نظر شما درباره این افزایش قیمت‌ها چیست؟

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید