IDC: سامسونگ برترین سازنده گوشی هوشمند در سه ماهه اول ۲۰۲۲ - تکفارس 
IDC: سامسونگ برترین سازنده گوشی هوشمند در سه ماهه اول ۲۰۲۲ - تکفارس 

IDC: سامسونگ برترین سازنده گوشی هوشمند در سه ماهه اول ۲۰۲۲

افشین نوری
۱۹ تیر ۱۴۰۱ - 20:08
IDC: سامسونگ برترین سازنده گوشی هوشمند در سه ماهه اول ۲۰۲۲ - تکفارس 

براساس گزارش جدید موسسه International Data Corporation، سامسونگ در سه ماهه اول ۲۰۲۲ برترین سازنده گوشی هوشمند بوده است و ۷۳.۶ میلیون دستگاه گوشی روانه بازار کرده است.

این عدد رشد ۱.۲ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و سهم ۲۳.۴ درصدی را برای سامسونگ رقم زده است. بعد از سامسونگ، اپل در جایگاه دوم قرار گرفته لست.

اپل در سه ماهه اول امسال تعداد ۵۶.۵ میلیون دستگاه کوشی هوشمند فروخته است که سهم ۱۸ درصدی را برای این شرکت به ارمغان آورده است. رشد اپل نسبت به سال گذشته ۲.۲ درصد بوده است

سامسونگ

بعد از اپل، شیائومی با عرضه ۳۹.۹ میلیون دستگاه گوشی و سهم بازار ۱۲.۷ درصد در رتبه سوم جای گرفته است. اوپو و‌ویوو هم به‌ترتیب با عرضه ۲۷.۴ و ۲۵.۳ میلیون دستگاه در رده چهارم و‌ پنجم قرار گرفته‌اند‌. این دو شرکت نسبت به سال گذشته به‌ترتیب کاهش  ۲۷ و ۲۸ درصدی را تجربه کرده‌اند و سهم بازار آن‌ها اکنون به‌ترتیب ۸.۷ و ۸.۱ درصد است. سایر شرکت‌ها نیز در مجموع ۹۱.۴ میلیون دستگاه در سه ماهه اول ۲۰۲۲ عرضه کرده‌اند.

طبق گزارش IDC، کل گوشی‌های عرضه شده در سه ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته ۸.۹ درصد کاهش یافته است. به این ترتیب، بازار گوشی هوشمند برای سه فصل متوالی با کاهش عرضه مواجه شده است بطوریکه نسبت به سه ماهه قبل کاهش عرضه ۳.۵ درصدی را تجربه کرده است.

موسسه IDC در گزارش خود گفته است که بروز مشکلاتی در زنجیره تامین گوشی‌های هوشمند باعث کاهش میزان عرضه آن‌ها شده است. از طرف دیگر، افزایش نرخ تورم جهانی باعث کاهش تقاضا برای گوشی شده است. 

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید