مرورگر گوگل کروم به‌زودی قابلیتی برای کاهش مصرف باتری دستگاه ارائه می کند - تکفارس 
مرورگر گوگل کروم به‌زودی قابلیتی برای کاهش مصرف باتری دستگاه ارائه می کند - تکفارس 

مرورگر گوگل کروم به‌زودی قابلیتی برای کاهش مصرف باتری دستگاه ارائه می کند

افشین نوری
۱۹ تیر ۱۴۰۱ - 12:58
گوگل کروم

گوگل کروم قصد دارد قابلیتی ارائه کند که باز کردن تب‌های زیاد در آن باعث کاهش مصرف باتری دستگاه نخواهد شد و حتی ممکن است عملکرد کامپیوترهای رده‌پایین را بهبود ببخشد.

در حال حاضر مرورگر کروم محبوب‌ترین مرورگر دنیاست و تاکنون قابلیت‌های مختلفی را برای کاربران خود عرضه کرده است. حالا گوگل قصد دارد قایلیت جدیدی به آن اضافه کند که عمر باتری دستگاه را هنگام‌ استفاده از این مرورگر بهبود ببخشد و امکان باز کردن تب‌های زیاد در آن همچنان وجود داشته باشد.

کروم هم‌اکنون به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد تا یک دقیقه بعد از عدم تعامل با آن‌ها فقط کد جاوا اسکریپت اجرا کند و بعد از پنج دقیقه غیرفعال شود.

بد نیست بدانید که این مرورگر در نوت‌بوک‌ها دارای یک‌ فلگ جدید به نام Quick intensive timer throttling of loaded background pages است که می‌تواند پنج دقیقه پیش‌فرض این مرورگر را به ۱۰ ثانیه‌ کاهش می‌دهد و عملکرد پردازنده را ۱۰ درصد بهبود ببخشد. البته این به معنای بهبود عملکرد باتری نیست ولی در هر حال می‌تواند تفاوت قابل‌‌توجهی را تعداد تب‌های بازشده ایجاد کند.

قابلیت جدید کروم قرار است ظرف چند ماه آینده عرضه شود و احتمالا برای همه پلتفرم‌های ویندوز، کروم، لینوکس، مک‌اواس و اندروید ارائه خواهد شد. سایر مررکرهای مبتنی بر کرومیوم مثل اج و‌ اپرا هم ممکن است این قابلیت را دریافت کنند.

در هر حال باید منتظر ماند و دید گوگل چه برنامه‌هایی برای بهبود  کروم در سر دارد.

منبع: Techspot
   

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید