فیس بوک و اینستاگرام احتمالاً از ماه آینده در اروپا مسدود خواهند شد - تکفارس 
فیس بوک و اینستاگرام احتمالاً از ماه آینده در اروپا مسدود خواهند شد - تکفارس 

فیس بوک و اینستاگرام احتمالاً از ماه آینده در اروپا مسدود خواهند شد

افشین نوری
۱۸ تیر ۱۴۰۱ - 08:29
فیس بوک

کشور ایرلند به‌تازگی با وضع قانونی، انتقال داده‌های شهروندانش از داخل این کشور به آمریکا را ممنوع کرده است‌ و از کشورهای همسایه خودش نیز خواسته است که این کار را انجام دهند.

حالا به نظر می‌رسد که کشورهای اروپایی ممکن است که موضع واحدی درباره این موضوع اتخاذ کنند و شبکه‌های احتماعی متا شامل فیس بوک و‌ اینستاگرام را مسدود کنند. 

مقامات دولتی ایرلند مدتهاست که از متا می‌خواهند داده‌های شهروندان این‌ کشور را در داخل این کشور نگه دارد و به آمریکا منتقل نکند. اخیرا نیز یک جریمه ۱۷ میلیون یورویی علیه این شرکت اعمال کرد تا اقدامات اساسی در این زمینه انجام دهد. ظاهرا اتحادیه اروپا هم تمایل به محافظت از داده‌های شهروندان خود در شبکه‌های اجتماعی دارد. 

دیروز یکی از کمیسیون‌های این اتحادیه خواستار مسدود کردن کردن انتقال داده‌های کاربران اروپا به آمریکا شده و از کشورهای عضو این اتحادیه خواسته است تا یک ماه دیگر نظر خود را درباره این موضوع ارائه کنند‌. بنابراین به نظر می‌رسد در صورت عدم مخالفت جدی با این طرح، فیس بوک و‌ اینستاگرام در اروپا مسدود خواهند شد.

بد نیست بدانید که شرکت متا و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۲۰ باهم اختلاف و درگیری دارند و حتی مارک زاکربرگ تهدید کرده بود که پلتفرم‌های خود را از این‌ اتحادیه خارج خواهد کرد. ‌

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم طرح جدید اتحادیه اروپا برای جلوگیری از انتقال اطلاعات شهروندان‌اش به آمریکا به کجا ختم خواهد شد.  

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید